Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
5. Uczenie się i nauczanie - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 im. Władysława Sikorskiego w Sopocie
Na pierwszym etapie naszych działań opracowaliśmy pytania do ankiety, które korespondowały z tematem. Kontaktowaliśmy się poprzez aplikację Microsoft Teams oraz Messengera. Następnie skorzystaliśmy z bezpłatnego programu umożliwiającego stworzenie ankiety i śledzenie wyników oraz liczby osób, które wzięły w niej udział. Następnym krokiem było wysłanie wiadomości do ani Dyrektor z prośbą, aby link do ankiety można było rozesłać poprzez dziennik elektroniczny, tak aby trafić do szerszego grona odbiorców. Uzyskaliśmy zgodę i 12 maja rozpoczęło się badanie, w którym wzięło udział 88 uczniów klas 4-8. Informację o ankiecie wraz z linkiem do niej zamieściliśmy również na stronie FB Samorządu Uczniowskiego. Po analizie ankiet, które wykazały, że " generalnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania uczniageneralnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania ucznia." Te konkretne spostrzeżenia spisaliśmy w formie punktów i zostały przekazane Pani Dyrektor, a ta odczytała je na videokonferencji 21 maja br. W przyszłym roku szkolnym, kiedy wrócimy do szkoły, zamierzamy pierwsze zebranie Samorządu Uczniowskiego poświęcić na omówienie ankiety i raz jeszcze przekazanie swoich wniosków nauczycielom.
W zadaniu wzięli udział Dominik Żwirski, Dominik Sas i opiekun.
Przede wszystkim mała grupa i brak możliwości spotkania się "na żywo". Baliśmy się, że żaden z uczniów nie będzie chciał wypełnić ankiety i nasze plany okażą się nietrafione.
Cieszymy się, że 88 uczniów wzięło udział w ankiecie. W normalnych warunkach pewnie poprosilibyśmy wychowawców, aby na lekcjach wypełnili te ankiety, ale tu mogliśy liczyć, że nasz apel i apel Pani Dyrektor odniosą skutek.
Drodzy,
dziękuję Wam za realizację wyzwania dotyczącego sposobów oceniania uczniów i uczennic w Waszej szkole. Gratuluję wyników ankiety. 88 osób to naprawdę sporo. Wnioski, które przedstawiliście w załączonym pliku, jak również w relacji zasługują na prezentację w szerszym gronie, w szczególności wśród rady pedagogicznej. Często w Waszych wypowiedziach pojawiało się stwierdzenie dotyczące docenienia starań uczniów i uczennic. Wydaje mi się, że jest to możliwe do wdrożenia. Tylko ważna jest rozmowa z dyrekcją, nauczycielami. Zachęcam Was do tego. Możecie zrobić jeszcze więcej dla swojej społeczności! ;)
- Zaloguj się aby dodać komentarz.
Komentarze
W związku z zaistniałą sytuacją pandemii musieliśmy zmodyfikować nasze wcześniejsze plany i zmienić obszary naszych działań. Z tego obszaru zdecydowaliśmy się wybrać wyzwanie 1, czyli "Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia wżycie". Na pierwszym etapie naszych działań opracowaliśmy pytania do ankiety, które korespondowały z tematem. Następnie skorzystaliśmy z bezpłatnego prgramu umożliwiającego stworzenie ankiety i śledzenie wyników oraz liczby osób, które wzięły w niej udział. Następnym krokiem było wysłanie wiadomości do ani Dyrektor z prośbą, aby link do ankiety można było rozesłać poprzez dziennik elektroniczny, tak aby trafić do szerszego grona odbiorców. Uzyskaliśmy zgodę i 12 maja rozpoczęło się badanie, w którym wzięło udział 88 uczniów klas 4-8. Informację o ankiecie wraz z linkiem do niej zamieściliśmy również na stronie FB Samorządu Uczniowskiego. Po analizie ankiet, które wykazały, że " generalnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania uczniageneralnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania ucznia." Te konkretne spostrzeżenia spisaliśmy w formie punktów i zostały przekazane Pani Dyrektor, a ta odczytała je na videokonferencji 21 maja br. W przyszłym roku szkolnym, kiedy wrócimy do szkoły, zamierzamy pierwsze zebranie Samorządu Uczniowskiego poświęcić na omówienie ankiety i raz jeszcze przekazanie swoich wniosków nauczycielom.
Link do ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdalaNXeM6ByFfubNGYP5h5EMGjFQaLs3Ptoz2Y3qfjooSUKg/viewform