Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 im. Władysława Sikorskiego w Sopocie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
1. Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 Na pierwszym etapie naszych działań opracowaliśmy pytania do ankiety, które korespondowały z tematem. Kontaktowaliśmy się poprzez aplikację Microsoft Teams oraz Messengera. Następnie skorzystaliśmy z bezpłatnego programu umożliwiającego stworzenie ankiety i śledzenie wyników oraz liczby osób, które wzięły w niej udział. Następnym krokiem było wysłanie wiadomości do ani Dyrektor z prośbą, aby link do ankiety można było rozesłać poprzez dziennik elektroniczny, tak aby trafić do szerszego grona odbiorców. Uzyskaliśmy zgodę i 12 maja rozpoczęło się badanie, w którym wzięło udział 88 uczniów klas 4-8. Informację o ankiecie wraz z linkiem do niej zamieściliśmy również na stronie FB Samorządu Uczniowskiego. Po analizie ankiet, które wykazały, że " generalnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania uczniageneralnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania ucznia." Te konkretne spostrzeżenia spisaliśmy w formie punktów i zostały przekazane Pani Dyrektor, a ta odczytała je na videokonferencji 21 maja br. W przyszłym roku szkolnym, kiedy wrócimy do szkoły, zamierzamy pierwsze zebranie Samorządu Uczniowskiego poświęcić na omówienie ankiety i raz jeszcze przekazanie swoich wniosków nauczycielom. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W zadaniu wzięli udział Dominik Żwirski, Dominik Sas i opiekun. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Przede wszystkim mała grupa i brak możliwości spotkania się "na żywo". Baliśmy się, że żaden z uczniów nie będzie chciał wypełnić ankiety i nasze plany okażą się nietrafione.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Cieszymy się, że 88 uczniów wzięło udział w ankiecie. W normalnych warunkach pewnie poprosilibyśmy wychowawców, aby na lekcjach wypełnili te ankiety, ale tu  mogliśy liczyć, że nasz apel i apel Pani Dyrektor odniosą skutek. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Wnioski.docx (13KB)
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://docs.google.com/forms/d/1aQ5BYIcpdmKekgPO0RXz39gR-wLtzKYNRMG7wvDg4ZU/viewform?edit_requested=true
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drodzy,

dziękuję Wam za realizację wyzwania dotyczącego sposobów oceniania uczniów i uczennic w Waszej szkole. Gratuluję wyników ankiety. 88 osób to naprawdę sporo. Wnioski, które przedstawiliście w załączonym pliku, jak również w relacji zasługują na prezentację w szerszym gronie, w szczególności wśród rady pedagogicznej. Często w Waszych wypowiedziach pojawiało się stwierdzenie dotyczące docenienia starań uczniów i uczennic. Wydaje mi się, że jest to możliwe do wdrożenia. Tylko ważna jest rozmowa z dyrekcją, nauczycielami. Zachęcam Was do tego. Możecie zrobić jeszcze więcej dla swojej społeczności! ;)

Komentarze

W związku z zaistniałą sytuacją pandemii musieliśmy zmodyfikować nasze wcześniejsze plany i zmienić obszary naszych działań. Z tego obszaru zdecydowaliśmy się wybrać wyzwanie 1, czyli "Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia wżycie". Na pierwszym etapie naszych działań opracowaliśmy pytania do ankiety, które korespondowały z tematem. Następnie skorzystaliśmy z bezpłatnego prgramu umożliwiającego stworzenie ankiety i śledzenie wyników oraz liczby osób, które wzięły w niej udział. Następnym krokiem było wysłanie wiadomości do ani Dyrektor z prośbą, aby link do ankiety można było rozesłać poprzez dziennik elektroniczny, tak aby trafić do szerszego grona odbiorców. Uzyskaliśmy zgodę i 12 maja rozpoczęło się badanie, w którym wzięło udział 88 uczniów klas 4-8. Informację o ankiecie wraz z linkiem do niej zamieściliśmy również na stronie FB Samorządu Uczniowskiego. Po analizie ankiet, które wykazały, że " generalnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania uczniageneralnie w naszej szkole jest ok, wiekszosc osob wie za co ma oceny, ma szanse je poprawic etc. Jednak wiele osób zauważa, że jest potrzeba, aby nauczyciele nagradzali także starania a nie tylko finalny efekt pracy. Oraz jeden konkretny przykład: Pan z plastyki ciągle daje mi zera mimo że wysyłam prace systematycznie. Czyli wniosek jest taki, ze mozna poruszyc na radzie temat oceniania rowniez za starania ucznia." Te konkretne spostrzeżenia spisaliśmy w formie punktów i zostały przekazane Pani Dyrektor, a ta odczytała je na videokonferencji 21 maja br. W przyszłym roku szkolnym, kiedy wrócimy do szkoły, zamierzamy pierwsze zebranie Samorządu Uczniowskiego poświęcić na omówienie ankiety i raz jeszcze przekazanie swoich wniosków nauczycielom. 

Link do ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdalaNXeM6ByFfubNGYP5h5EMGjFQaLs3Ptoz2Y3qfjooSUKg/viewform