Obrazek użytkownika I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Śniadeckiego w Siemianowicach Śląskie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
3.Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Burza mózgów, podczas której zapisaliśmy, kto, co i kiedy przygotuje. Przygotowań było całe mnóstwo: nawiązanie kontaktu i ustalenie terminu spotkania ze znawcą tematu, przygotowanie wywiadu, przygotowanie dekoracji sali, nagłośnienia, poczęstunku, zaproszeń dla społeczności szkolnej, przygotowanie auli (krzesła, stoliki), przygotowanie podziękowań dla gościa, Znamy się już trochę i wiemy, kto jest dobry w czym.A jak to wszystko dokładnie wyglądało - już relacjonujemy.

Przygotowania do spotkania pod hasłem "Niezwykłe spotkanie z niezwykłym człowiekiem" rozpoczęliśmy od nawiązania kontaktu z p. Rysiem, którego chcieliśmy zaprosić na spotkanie. Zrobiliśmy to oczywiście korzystając z fb. Ustaliliśmy termin spotkania i przygotowaliśmy zaproszenia. Przed feriami podzieliliśmy się zadaniami. Przygotowania rozpoczęliśmy już podczas ferii zimowych - Ala i Marlenka namalowały chatkę hobbita, która stanowiła piękny element scenografii. Leon przygotował informację na temat p. Rysia, a Mateusz przygotował pytania do wywiadu. Mateusz osobiście wręczył zaproszenia koleżankom i kolegom z 2 zaprzyjaźnionych szkół (wyobraźcie sobie, że przyszli na nasze spotkanie:)). W dniu wydarzenia przynieśliśmy rekwizyty nawiązujące do powieści tolkienowskich, które były uzupełnieniem dekoracji. (tutaj pomoc opiekuna SU okazała się bardzo pomocna - okazało się, że nasz opiekun ma w swoich zasobach rekwizyty, które były nam potrzebne). Dzięki naszym staraniom aula wyglądała imponująca (nasz gość był pod ogromnym wrażeniem). Paula, 2 Patrycje i Marta już z samego rana dostarczyły chlebek elficki i ciasto. Jasiek i Olaf przygotowali nagłośnienie i zadbali o odpowiedni podkład muzyczny podczas wywiadu. Janek i Daniel przygotowali stoliki i krzesła. Na stołach ustawiliśmy świecie, które wprowadziły doskonały nastrój. Najpierw był wywiad z panem Rysiem, który przeprowadził Mateusz (trzeba przyznać, że się świetnie przygotował), potem były pytania publiczności. W kolejnej części naszego niezwykłego spotkania Karolina i Kuba przeprowadzili konkurs z cytatami. Dla każdego uczestnika przygotowali słodki upominek, a dla zwycięzcy nagrodę (gadżety z logo szkoły). Daniel okazał się znawcą tematu i odebrał nagrodę główną:). Po emocjonującym pojedynku przyszedł czas na podziękowania, które w imieniu całej społeczności szkolnej przygotował Janek i Paulina. Był to bardzo wzruszający moment. A potem był czas na wspólną fotkę i autograf od naszego niezwykłego gościa. To wydrzenie na długo pozostanie w naszej pamięci. Jesteśmy z siebie bardzo dumni i szczęśliwy, że zorganizowaliśmy takie przedsięwzięcie.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Oto szczegółowy plan działań:

Klasa Ia przygotowała quiz z cytatami pochodzącymi z książek J.R..R. Tolkiena i zadbała o słodki upominek dla każdego, kto udzielił poprawnej odpowiedzi

Klasa Ib najlepsza w pieczeniu ciast – Marta i Patryycja zrobiły chlebek elficki, który cieszył się największym zaintersowaniem. Szarlotka i piernik z pomidorami w wykonaniu Patrycji i Pauliny – palce lizać!

Janek i Olaf zadbali o nagłośnienie.

Klasa I c – przygotowała aulę (krzesła, stoliki)

Klasa Id – była odpowiedzialna za przygotowanie i wręczenie podziękowań dla gościa spotkania

Klasa 2a – przygotowała informacje na temat naszego gościa, na podstawie których napisaliśmy zaproszenia.

Klasa 3a była odpowiedzialna za dekorację – Marlenka i Ala w czasie ferii wykonały chatkę Hobbita, która stanowiła wspaniałe tło podczas spotkania.

Mateusz również uczeń klasy 3a opracował pytania i przeprowadził wywiad z naszym gościem, który był pod ogromnym wrażeniem naszego młodego dziennikarza.

Samorząd Uczniowski przeznaczył środki finansowe na zakup owoców i wody mineralnej dla uczestników spotkania.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Przygotowanie auli na spotkanie. W dniu, w którym zaplanowaliśmy spotkanie w szkolnej auli do godziny 15.30 odbywała się próbna matura i nie mogliśmy wcześniej przygotować stolików i krzeseł. Po spotkaniu ponownie musieliśmy przygotować aulę na kolejny dzień próbnych matur.
 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Na pewno uświadomiliśmy sobie, jak wiele przygotowań i czasu wymaga zorganizowanie takiego przedsięwzięcia.

Jesteśmy przekonani, że wspólne zaintersowania pozytywnie wpływają na nasze relacje i świetnie nas integrują.

Mamy ogromną satysfakcję, że wspólnie daliśmy radę zorganizować tak wspaniałe spotkanie.

Mogliśmy pokazać nasze mocne strony.

Mamy pomysły na kolejne spotkanie.

 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/photo?fbid=2981966415181343&set=pcb.2981966548514663
https://www.facebook.com/photo?fbid=2988618751182776&set=pcb.2988623654515619
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

 

Dzień dobry,

Wasza relacja ma szczególny charakter, gdyż samodzielnie ustanowiliście wyzwanie, po czym sprawnie je zrealizowaliście. Tym samym "wzięliście sprawy w swoje ręce" i zadecydowaliście o samych sobie w wysokim stopniu. To niesamowity pokaz demokracji :-)

Program dopuszcza taką możliwość. Po uważnym zapoznaniu się z raportem, akceptuję go w oparciu o "domyślne" kryteria. Uważam, że podjęte przez Was działania zawierają istotne elementy wyzwania 1 i 3 z  obszaru "Działania uczniów":

Wyzwanie 1: Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy. Elementy wspólne z Waszym: ukierunkowanie na poznanie i włączenie do aktywności szkoły zainteresowań uczniowskich

Wyzwanie 3. Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie. Elementy wspólne z Waszym: włączenie klas do organizacji dużej imprezy szkolnej.

Spotkanie z "panem Rysiem" opisaliście rzetelnie i wielostronnie. Uwzględniliście kluczowe aspekty: źródło pomysłu, jego powiązania z potrzebami społeczności, podział zadań między członków i członkinie zespołu, współpracę innych uczniów i uczennic, przebieg spotkania oraz korzyści, jakie przyniosło.

Dla mnie szczególnie uderzający jest wysoki poziom współdziałania między organizatorami: sprawny podział zadań i odpowiedzialne ich zrealizowanie. Nie wiem, czy w trakcie działania udało się Wam włączyć lub zaangażować osoby, które do tej pory nie były aktywne, ale na pewno udało się Wam zaangażować wielu uczniów i uczennic.

Sprawozdaniu towarzyszy zbiór zdjęć, pozwalających wczuć się w atmosferę stworzonej Waszym wysiłkiem sytuacji. Jest pierwszym i bardzo udanym przykładem swego gatunku w mojej mentorskiej praktyce w programie. Z tych kilku powodów przyznaję mu status SUPERRELACJI.

BTW: pierwotny plan zakładał, że w obszarze 3. Działania uczniów i uczennic" podejmiecie się organizacji dnia/nocy integracyjnej dla uczniów szkoły. Wzmiankowaliście także, że przygotowania do tej imprezy są już dość zaawansowane. Ciekawy jestem, czy- niezależnie od opisywanego w niniejszej relacji wydarzenia- dokończycie to przedsięwzięcie.

Pozdrawiam i do zobaczenia w szkole

Janusz Żmijski