Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
Wspólne zainteresowania doskonałą okazją do integracji społeczności szkolnej.
Burza mózgów, podczas której zapisaliśmy, kto, co i kiedy przygotuje. Przygotowań było całe mnóstwo: nawiązanie kontaktu i ustalenie terminu spotkania ze znawcą tematu, przygotowanie wywiadu, przygotowanie dekoracji sali, nagłośnienia, poczęstunku, zaproszeń dla społeczności szkolnej, przygotowanie auli (krzesła, stoliki), przygotowanie podziękowań dla gościa, Znamy się już trochę i wiemy, kto jest dobry w czym.A jak to wszystko dokładnie wyglądało - już relacjonujemy.
Przygotowania do spotkania pod hasłem "Niezwykłe spotkanie z niezwykłym człowiekiem" rozpoczęliśmy od nawiązania kontaktu z p. Rysiem, którego chcieliśmy zaprosić na spotkanie. Zrobiliśmy to oczywiście korzystając z fb. Ustaliliśmy termin spotkania i przygotowaliśmy zaproszenia. Przed feriami podzieliliśmy się zadaniami. Przygotowania rozpoczęliśmy już podczas ferii zimowych - Ala i Marlenka namalowały chatkę hobbita, która stanowiła piękny element scenografii. Leon przygotował informację na temat p. Rysia, a Mateusz przygotował pytania do wywiadu. Mateusz osobiście wręczył zaproszenia koleżankom i kolegom z 2 zaprzyjaźnionych szkół (wyobraźcie sobie, że przyszli na nasze spotkanie:)). W dniu wydarzenia przynieśliśmy rekwizyty nawiązujące do powieści tolkienowskich, które były uzupełnieniem dekoracji. (tutaj pomoc opiekuna SU okazała się bardzo pomocna - okazało się, że nasz opiekun ma w swoich zasobach rekwizyty, które były nam potrzebne). Dzięki naszym staraniom aula wyglądała imponująca (nasz gość był pod ogromnym wrażeniem). Paula, 2 Patrycje i Marta już z samego rana dostarczyły chlebek elficki i ciasto. Jasiek i Olaf przygotowali nagłośnienie i zadbali o odpowiedni podkład muzyczny podczas wywiadu. Janek i Daniel przygotowali stoliki i krzesła. Na stołach ustawiliśmy świecie, które wprowadziły doskonały nastrój. Najpierw był wywiad z panem Rysiem, który przeprowadził Mateusz (trzeba przyznać, że się świetnie przygotował), potem były pytania publiczności. W kolejnej części naszego niezwykłego spotkania Karolina i Kuba przeprowadzili konkurs z cytatami. Dla każdego uczestnika przygotowali słodki upominek, a dla zwycięzcy nagrodę (gadżety z logo szkoły). Daniel okazał się znawcą tematu i odebrał nagrodę główną:). Po emocjonującym pojedynku przyszedł czas na podziękowania, które w imieniu całej społeczności szkolnej przygotował Janek i Paulina. Był to bardzo wzruszający moment. A potem był czas na wspólną fotkę i autograf od naszego niezwykłego gościa. To wydrzenie na długo pozostanie w naszej pamięci. Jesteśmy z siebie bardzo dumni i szczęśliwy, że zorganizowaliśmy takie przedsięwzięcie.
Oto szczegółowy plan działań:
Klasa Ia przygotowała quiz z cytatami pochodzącymi z książek J.R..R. Tolkiena i zadbała o słodki upominek dla każdego, kto udzielił poprawnej odpowiedzi
Klasa Ib najlepsza w pieczeniu ciast – Marta i Patryycja zrobiły chlebek elficki, który cieszył się największym zaintersowaniem. Szarlotka i piernik z pomidorami w wykonaniu Patrycji i Pauliny – palce lizać!
Janek i Olaf zadbali o nagłośnienie.
Klasa I c – przygotowała aulę (krzesła, stoliki)
Klasa Id – była odpowiedzialna za przygotowanie i wręczenie podziękowań dla gościa spotkania
Klasa 2a – przygotowała informacje na temat naszego gościa, na podstawie których napisaliśmy zaproszenia.
Klasa 3a była odpowiedzialna za dekorację – Marlenka i Ala w czasie ferii wykonały chatkę Hobbita, która stanowiła wspaniałe tło podczas spotkania.
Mateusz również uczeń klasy 3a opracował pytania i przeprowadził wywiad z naszym gościem, który był pod ogromnym wrażeniem naszego młodego dziennikarza.
Samorząd Uczniowski przeznaczył środki finansowe na zakup owoców i wody mineralnej dla uczestników spotkania.
Przygotowanie auli na spotkanie. W dniu, w którym zaplanowaliśmy spotkanie w szkolnej auli do godziny 15.30 odbywała się próbna matura i nie mogliśmy wcześniej przygotować stolików i krzeseł. Po spotkaniu ponownie musieliśmy przygotować aulę na kolejny dzień próbnych matur.
Na pewno uświadomiliśmy sobie, jak wiele przygotowań i czasu wymaga zorganizowanie takiego przedsięwzięcia.
Jesteśmy przekonani, że wspólne zaintersowania pozytywnie wpływają na nasze relacje i świetnie nas integrują.
Mamy ogromną satysfakcję, że wspólnie daliśmy radę zorganizować tak wspaniałe spotkanie.
Mogliśmy pokazać nasze mocne strony.
Mamy pomysły na kolejne spotkanie.
Dzień dobry,
Wasza relacja ma szczególny charakter, gdyż samodzielnie ustanowiliście wyzwanie, po czym sprawnie je zrealizowaliście. Tym samym "wzięliście sprawy w swoje ręce" i zadecydowaliście o samych sobie w wysokim stopniu. To niesamowity pokaz demokracji :-)
Program dopuszcza taką możliwość. Po uważnym zapoznaniu się z raportem, akceptuję go w oparciu o "domyślne" kryteria. Uważam, że podjęte przez Was działania zawierają istotne elementy wyzwania 1 i 3 z obszaru "Działania uczniów":
Wyzwanie 1: Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy. Elementy wspólne z Waszym: ukierunkowanie na poznanie i włączenie do aktywności szkoły zainteresowań uczniowskich
Wyzwanie 3. Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie. Elementy wspólne z Waszym: włączenie klas do organizacji dużej imprezy szkolnej.
Spotkanie z "panem Rysiem" opisaliście rzetelnie i wielostronnie. Uwzględniliście kluczowe aspekty: źródło pomysłu, jego powiązania z potrzebami społeczności, podział zadań między członków i członkinie zespołu, współpracę innych uczniów i uczennic, przebieg spotkania oraz korzyści, jakie przyniosło.
Dla mnie szczególnie uderzający jest wysoki poziom współdziałania między organizatorami: sprawny podział zadań i odpowiedzialne ich zrealizowanie. Nie wiem, czy w trakcie działania udało się Wam włączyć lub zaangażować osoby, które do tej pory nie były aktywne, ale na pewno udało się Wam zaangażować wielu uczniów i uczennic.
Sprawozdaniu towarzyszy zbiór zdjęć, pozwalających wczuć się w atmosferę stworzonej Waszym wysiłkiem sytuacji. Jest pierwszym i bardzo udanym przykładem swego gatunku w mojej mentorskiej praktyce w programie. Z tych kilku powodów przyznaję mu status SUPERRELACJI.
BTW: pierwotny plan zakładał, że w obszarze 3. Działania uczniów i uczennic" podejmiecie się organizacji dnia/nocy integracyjnej dla uczniów szkoły. Wzmiankowaliście także, że przygotowania do tej imprezy są już dość zaawansowane. Ciekawy jestem, czy- niezależnie od opisywanego w niniejszej relacji wydarzenia- dokończycie to przedsięwzięcie.
Pozdrawiam i do zobaczenia w szkole
Janusz Żmijski
- Zaloguj się aby dodać komentarz.