Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 2 w Makowie Mazowieckim
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

   Ogłoszenia o wprowadzeniu Skrzynki Pomysłów i tablicy jako stałej formy komunikacji pojawiły się na FB i zostały kilkakrotnie podane przez radiowęzeł.

   24 i 27 stycznia skrzynka została udostępniona wszystkim uczniom.

   Grupa projektowa SZKOŁY DEMOKRACJI przeanalizowała pierwsze pytania, problemy i propozycje uczniów. Na tablicy zostały umieszczone ustalone przez grupę i skonsultowane ( w razie potrzeby z nauczycielami) odpowiedzi.

   31 stycznia 2020r. przez radiowęzeł szkolny podana została pierwsza audycja CIEKAWOSTKI UCZNIOWSKIE będąca podsumowaniem realizacji tego przedsięwzięcia.

  1. Cel wprowadzenia SZKRZYNKI POMYSŁÓW i tablicy na odpowiedzi zwrotne.
  2. Wyniki przeprowadzonej diagnozy.
  3. Najważniejsze pytania, pomysły i problemy, które pojawiły się w skrzynce 24i 27.01.20r.
  4. Przypomnienie, że będzie to stały sposób komunikacji.
  5. Podawanie informacji, że skrzynka będzie do dyspozycji uczniów w pierwszą i ostatnią środę każdego miesiąca przy pokoju nauczycielskim, a odpowiedzi zwrotne będą umieszczone na tablicy na I piętrze (w razie potrzeby podawane przez radiowęzeł).
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Przedstawienie SKRZYNKI POMYSŁÓW tak aby uczniowie nie wykorzystali jej prześmiewczo. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Definitywnie i jednoznacznie uważamy, że sukcesem jest potraktowanie uczniów skrzynki poważnie.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Ankieta.docx (14KB)
Dodatkowe informacje: 

Ankieta,którą przeprowadziliśmy wśród wszystkich uczniów kl.I-VIII pozwoliła nam poznać ich opinię dotyczącą wprowadzenia "SKRZYNKI POMYSŁÓW " jako stałego sposobu komunikowania się samorządu uczniowskiego ze społecznością uczniowską. Pełna akceptacja tej koncepcji 92% daje duże szanse powodzenia. Większość badanych uznała,że najlepszym miejscem dla skrzynki i tablicy na informacje zwrotne będzie korytarz przy pokoju nauczycielskim. Na podstawie wyników ankiety ustalona została także częstotliwość udostępniania skrzynki dwa razy w miesiącu, w pierwszą i ostatnią środę. O tym,że skrzynka wzbudziła zainteresowanie świadczyły pytania uczniów dotyczące tego pomysłu oraz dużo karteczek wrzuconych zaraz pierwszego dnia jej funkcjonowania.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Uwielbiam czytać takie relacje! Jestem pod wrażeniem sposobu w jaki zrealizowaliście wyzwanie.

Zacznę od tego, co sami określiliście jako największy sukces tego wyzwania, czyli poważnego potraktowania nowego sposobu komunikacji przez społeczność uczniowską. Myślę, że nie mogło być inaczej skoro Wy potraktowaliście swoje koleżanki i kolegów niezwykle poważnie i zapytaliście jak ich zdaniem powinna wyglądać komunikacja między SU, a uczniami.

Dzięki ankiecie mam poczucie, że wybraliście najlepszy sposób komunikacji, czyli najbardziej właściwy dla Waszej szkoły. Tablica z odpowiedziami, znalazła się na najlepszym możliwym miejscu, a częstotliwość zbierania informacji określona została przez samych zainteresowanych. Normalnie zastanawiałbym się, czy nie za rzadko, ale skoro uczniowie uznali, że 2 razy w miesiącu wystarczy, to znaczy, że to najlepsza częstotliwość. Z resztą, w razie czego mogą napisać, że potrzebują częściej i wtedy im odpowiecie :)

Dziękuję za wzór ankiety, za jej przeprowadzenie, za zdjęcia ilustrujące realizację zadania i uzupełnienie relacji o szczegóły, o które prosiłem. Myślę, że znacznie więcej niż te kilka słów uznania z mojej strony znaczą liczne pytania, które otrzymaliście już na początku funkcjonowania skrzynki. Wielkie gratulacje! Trzymam kciuki przy kolejnych wyzwaniach.

Pozdrawiam,
Tomasz