Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje, procedura zgłoszenia złamania praw ucznia).
Data ostatnich wyborów: 
piątek, Listopada 29, 2019
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Na samym początku oglosilismy wśród uczniów możliwość zgłaszania kandydatów na Rzecznika Praw Ucznia. Uczniowie mieli tydzień na realizację tego zadania. Finalnie zgłoszonych zostało dwóch nauczycieli, którzy zgodzili się na udział w wyborach i ewentualne pełnienie tej funkcji w przyszłości. Dnia 29 listopada 2019 została powołana Komisja Wyborcza, składająca się z przedstawicieli poszczególnych klas i w specjalnie przygotowanym lokalu wyborczym zostały przeprowadzone wybory. Komisja Skrutacyjna przeliczyła głosy      i ogłosiła wyniki, również na stronie internetowej szkoły. Zorganizowane zostało spotkanie z nowym Rzecznikiem Praw Ucznia, na którym omówiliśmy zadania  rzecznikai zasady współpracy.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację tego zadania została zaangażowana cała społeczność uczniowska, jako, że każdy uczeń mógł zgłosić swojego kandydata. W przygotowanie wyborów szczegółnie zaangażowani byli wybrani przez swoje klasy ich reprezentanci, którzy tworzyli Komisję Wyborczą oraz Komisję Skrutacyjną. Pieczę nad tym wydarzeniem sprawował również opiekun samorządu.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Małym wyzwaniem w realizacj tego zadania było przeprowadzenie wyborów w sposób szybki i sprawny. Każda klasa przychodziła do lokalu wyborczego, oddawała głosy i wracała na swoje zajęcia. Wyznaczeni uczniowie zajmowali się bezpiecznym sprowadzeniem uczniów do lokalu wyborczego oraz odprowadzenie ich do swoich klas. Długi czas oczekiwania na niezdecydowanych uczniów na zgłaszanie swoich kandydatów to kolejna niewielka trudność w realizacji tego wyzwania.

Przygotowując się do tego wydarzenia musieliśmy napisać Regulamin Powoływania i Działania Rzecznika Praw Ucznia, mamy w tym zakresie małe doświadczenie i tworzenie takich dokumentów zawsze przysparza nam wielu trudności, które jak widać udało się pokonać.
 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Jeseśmy zadowoleni, że osoba, którą wybraliśmy na Rzecznika Praw Ucznia jest nauczycielem otwartym na nasze problemy, życzliwa w stosunku do nas, będziemy mogli na nią liczyć i pomoże nam w każdej trudnej sytuacji.Kandydujący nauczyciele chętnie zgodzili się na pełnienie tej funkcji to też rzecz, która nas cieszy. A poza tym sprawne przeprowadzenie wyborów to też sukces.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://spodrzykon.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=455#photos:album:455
https://spodrzykon.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=426#photos:album:426
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dziękuję za dodanie relacji! 

Wspaniale, że widząc potrzebę rozwiązywania konfliktów postanowiliście to uporządkować poprzez powołanie Rzecznika Praw Ucznia. Może to bardzo ułatwić Wam działania. 

Opracowaliście Regulamin Powoływania i Działania Rzecznika Praw Ucznia - brawo! To dobrze przygotowany regulamin. Dzięki Regulaminowi kompetencje i możliwe metody działania Rzecznika określone są jasno, co bardzo usprawnia pracę. To najistotniejszy krok, bowiem dzięki procedurom można lepiej i szybciej rozwiązywać kwestie sporne. 

Przeprowadziliście wybory, które były tajne, powszechne i bezpośrednie. Także dobrze przygotowane organizacyjnie i sprawnie przeprowadzone. Cenię to, że do przeprowadzenia wyborów udało się Wam zaangażować WSZYSTKIE klasy poprzez wybranych przez nic reprezentantów do Komisji Wyborczej i Komisji Skrutacyjnej. Super, że w całość działania zaangażowaliście właściwie całą społeczność szkolną, w ten sposób wszyscy uczniowie zaangażowali się w sprawę i dzięki temu wiedzą, kim jest i czym się zajmuje Rzecznik Praw Ucznia. Z opisu wnioskuję, że frekwencja na wyborach była duża, ponieważ odbywały się one w czasie lekcji i uczniowie udawali się na nie prowadzeni przez swoich klasowych reprezentantów. Fajnie, by było, gdybyście w swojej relacji napisali, jaki dokładnie procent uczniów Waszej szkoły wziął udział w wyborze Rzecznika. 

Cieszę się, że na Rzecznika, jak piszecie, wybrana została osoba, która jest życzliwa i otwarta na Wasze problemy, a przede wszystkim chętna, by sprawować tę trudną funkcję. 
Wspaniale, że pomimo trudności udało Wam się owocnie współpracować i pozytywnie wpłynęło to na Waszą komunikację, a także przekonaliście się o otwartości nauczycieli. To bardzo cenne. No i wreszcie macie Rzecznika Praw Ucznia! 

Dzięki za linki do zdjęć . Powodzenia w dalszej pracy!

Wasza mentorka