Obrazek użytkownika XLV Liceum Ogólnokształcące im. Romualda Traugutta w Warszawie
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
3.Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Jako zespół projektowy złożyliśmy propozycje skierowaną do wychowaców klas, żeby poprowadzili lekcję online dot. zdrowego stylu życia. Propozycja ta spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony wychowawców, którzy w dniach 20-24 kwietnia 2020 r. zorganizowali dyskusje online w oparciu o przygotowane przez chętnych uczniów XLV LO im. Romualda Traugutta w Warszawie prezentacje 

i plakaty. Lekcje dotyczyły -zmotywowania się do aktywności fizycznej podczas kwarantanny -propagatorów zdrowego stylu życia w Internecie -istotnej roli zbilansowanej diety bogatej w witaminy i minerały -istotnej roli regularnego picia wody w diecie -pozytywnego wpływu aktywności fizycznej na koncentrację i samopoczucie. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania byli zaangażowani wszyscy uczniowie, wychowawcy klas oraz Prezydium Samorządu Uczniowskiego. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Pierwotnie realizacja tego wyzwania miała odbyć się w czasie godzin wychowawczych w klasach, lecz przez przymusową kwarantannę, zostaliśmy zmuszeni do zmodyfikowania sposobu realizacji wyzwania. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Dzięki zaangażowaniu się uczniów w projekt i mobilizacji wychowawców klas zacieśniliśmy więzi pomiędzy uczniami i skoniliśmy ich do refleksji nad ich dotychczasowymi nawykami m.in. żywieniowymi. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.canva.com/design/DAD3dIzdXeI/pexQbBVQF-y99JPyZ5CdOg/view?utm_content=DAD3dIzdXeI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
https://www.canva.com/design/DAD3dHlWas4/LQePVdiW-BFSlhMsJyK9nQ/view?utm_content=DAD3dHlWas4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
https://www.canva.com/design/DAD8N2mcZ5g/k5BkZkD-7j-n-34sf50tRw/view?utm_content=DAD8N2mcZ5g&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
https://www.canva.com/design/DAD8OO8vV6E/dowhLaCnv0Q8uk9YYsWJkw/view?utm_content=DAD8OO8vV6E&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Komentarz po uzupełnieniu,

Drodzy uczniowie, 

Dziękuje za dodanie przykładowych plakatów i prezentacji przygotowanych przez uczniów. Bardzo spodobał mi się pomysł przedstawienia kilku osób promujących zdrowy tryb życia. Jestem zainspirowany i sam chętnie skorzystam. Teraz trochę żałuję, że nie poprosiłem Was o więcej, bo z dużym zainteresowaniem przeglądałem zamieszczone materiały. 

Myślę, że przeprowadziliście naprawdę ciekawie działanie uczniów, w dodatku wymyślone przez Was, co uważam za zaletę samą w sobie. Cieszy mnie również, efekt integracyjny, o którym wspomnieliście. Myślę, że warto ten wątek pociągnąć i tak jak pisałem przenieść teorię (plakaty, prezentacje, dyskusje klasowe) do praktyki. Zorganizować konkretne działanie promujące zdrowy tryb życia - może wspólny trening, jakiś challenge żywieniowy sportowy, szkolną książkę kucharską z fit przepisami, albo akcję, gdzie uczniowie dzielą się osobistymi praktykami prozdrowotnymi. Bardzo Was do tego zachęcam. Wasza inicjatywa, ma potencjał na super relację ale brakuje jej jeszcze tego rozwinięcia, o którym powyżej. Tak więc jeśli macie jeszcze trochę energii to zapraszam, z wielką chęcią umieszczę Was w Alei Gwiazd Szkoły Demokracji. Na razie biorąc pod uwagę fakt, że jako jedni z nielicznych przeprowadziliście działanie online, sądzę, że możecie uważać się za Bohaterów Szkolnej Demokracji w czasach pandemii.

Pozdrawiam,
Tomasz Szczypkowski

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Drodzy Uczniowie,
Jestem pełen uznania, że zmobilizowaliscie się do przeprowadzenia inicjatywy w czasie pandemii, kiedy zmuszeni jesteście do działań online. Cieszę się również, że wyszliście z inincjatywą swojego tematu dyskusji klasowych. Dobrze pamiętam, że nie byliście przekonani do koncepcji rozmów na temat motywacji do nauki, tak więc promocję zdrowego stylu życia przyjmuję z wielką radością. 

Napisaliście, że do współpracy przy organizacji zajęć zaangażowaliście uczniów z poszczególnych klas - dziękuję bo o to właśnie prosiłem w mailu odnosząc się do Waszego pomysłu. Poproszę Was o rozwinięcie tej części relacji i większego uwidocznienia wkładu jaki wnieśli w organizację działania uczniowie, bo to kluczowy element samorządnościowy tej inicjatywy. Dołączcie proszę przykładowe plakaty i prezentacje, które były punktem wyjścia do klasowych dyskusji. 

Pisałem również, że zaproponowana przez Was inicjatywa nie mieści się w obszarze Nauka i Nauczanie i powinna zostać umieszczona w obszarze Działania Uczniów. Poproszę zatem o przeniesienie jej do właściwej sekcji. Ponieważ przeprowadzone przez Was działanie ma znaczący walor integracyjny ( o czym sami napisaliscie ), proponuje umieścić inicjatywę jako . 
3. Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
To zmiana czysto formalna :)

Jak na wstępie napisałem, bardzo podoba mi się tematyka Waszej inicjatywy i to, że jest to Wasz autorski projekt, co dla mnie jest wartością samą w sobie. Niestety na podstawie Waszej relacji nie mam wystarczającej pewności, żeby stwierdzić, że działanie spełnia kryteria Szkoły Demokracji, dlatego pozostawiam do uzupełnienia. Myślę, że inicjatywa jaką podjęliście mogłaby mieć rozwinięcie, które dodatkowo podkreśli jej samorządowość ( w warstwie inegracji i współuczestniczenia). Może zastanówcie się, czy możecie zaproponować konkretne rozwiązania sprzyjające/ promujące zdorwy styl życia w Waszej szkole, chodzi o przeniesienie teorii (plakaty , prezentacje, dyskusje klasowe) do praktyki. W wersji online mogłby to być np ogólnoszkolny challange, żywieniowy, treningowy itp. Dajcie znać co o tym myślicie

Pozdrawiam,
Tomasz Szczypkowski