Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
2. Komunikacja i media - IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
W naszym liceum brakowało środków komunikacji samorządu z uczniami, a przerwy były ciche i nudne. Dlatego zaczęto mówić o stworzeniu radiowęzeła. Inicjatywą wykazał się Samorządu Uczniowski, który przystąpił do współpracy z Dyrekcją i administracją budynku. Pomimo tego, że na początku nasza szkoła nie miała odpowiedniej infrastruktury do założenia i funkcjonowania radiowęzła, to wystarczyły dwa miesiące, żeby wszystko się zmieniło. Dzięki aktywnej pomocy uczniów oraz wsparciu finansowemu Rady Rodziców zaczął działać radiowęzeł.
Dzięki niemu wiele rzeczy w naszej szkole uległo zmianie. Pojawienie się radiowęzła spowodowało ożywione dyskusje na różne tematy oraz zintegrowało znaczną część uczniów "Kopernika". Kiedyś podczas przerwy, jedyny krajobraz, jaki widziano, to twarze niewyspanych, zmęczonych i ponurych uczniów. Dziś radiowęzeł jednoczy nas, tworząc na przerwach swego rodzaju szkolną małą potańcówkę z elementami karaoke. Gdzie się nie obejrzeć, tam widać kogoś, kto tańczy, albo śpiewa do muzyki, która wydobywa się z głośników. Całą magię tej sytuacji potęguje to, że uczniowie mają realny wpływ na odtwarzaną muzykę. Każdy może zamówić utwór, jaki mu się podoba i to, czego lubi słuchać.
Szkolnym radiowęzłem na co dzień zajmują się uczniowie z klasy matematyczo-informatycznej. W planach jest dodatkowe uatrakcyjnienie także dzwięku szkolnego dzwonka, który z jednolitego i monotonnego, zamieni się w skoczny i melodyjny, wyznaczając początek i koniec przerwy. Co więcej, samorząd, Dyrekcja czy nauczyciele, w każdej chwili mają możliwość wygłaszania komunikatów przez radiowęzeł.
Jak już wspomnieliśmy nasza szkoła nie miała odpowiedniej infrastruktury do jego funkcjonowania, więc przygotowanie jej to był najwiekszy problem. Wymagający takhe nakładów finansowych.
Drogi Zespole,
Świetnie Wam poszło! Udało wam się stworzyć działające narzędzie do komunikacji z uczniami, z które znalazło akceptację wśród uczniów, z którego oni korzystali i mam nadzieję będą korzystać jeszcze w większym zakresie, gdy wrócicie wszyscy do szkoły. Wiele pracy włożyliście w to działanie, pokonując poważne przeszkody techniczne i finansowe, które stały na drodze powstania radiowęzła w waszej szkole i pozytywne reakcje uczniów są najlepszą rekomendacją i nagrodą. Życzę Wam wytrwałości w prowadzeniu radiowęzła. Powodzenia!
Pozdrawiam
Wasza mentorka
- Zaloguj się aby dodać komentarz.
Komentarze
W naszym liceum brakowało środków komunikacji samorządu z uczniami, a przerwy były ciche i nudne. Dlatego zaczęto mówić o stworzeniu radiowęzeła. Inicjatywą wykazał się Samorządu Uczniowski, który przystąpił do współpracy z Dyrekcja i administracją budynku. Pomimo tego, że na początku nasza szkoła nie miała odpowiedniej infrastruktury do jego funkcjonowania, to wystarczyły dwa miesiące, żeby wszystko się zmieniło. Dzięki aktywnej pomocy uczniów oraz wsparciu finansowemu Rady Rodziców zaczął działać radiowęzeł.
Dzięki niemu wiele rzeczy w naszej szkole uległo zmianie. Pojawienie się radiowęzła spowodowało ożywione dyskusje na różne tematy oraz zintegrowało znaczną część uczniów "Kopernika". Kiedyś podczas przerwy, jedyny krajobraz, jaki widziano, to twarze niewyspanych, zmęczonych i ponurych uczniów. Dziś radiowęzeł jednoczy nas, tworząc na przerwach swego rodzaju szkolną małą potańcówkę z elementami karaoke. Gdzie się nie obejrzeć, tam widać kogoś, kto tańczy, albo śpiewa do muzyki, która wydobywa się z głośników. Całą magię tej sytuacji potęguje to, że uczniowie mają realny wpływ na odtwarzaną muzykę. Każdy może zamówić utwór, jaki mu się podoba i to, czego lubi słuchać. Szkolnym radiowęzłem na co dzień zajmują się uczniowie z klasy matematyczo-informatycznej. W planach jest dodatkowe uatrakcyjnienie także dzwięku szkolnego dzwonka,który z jednolitego i monotonnego, zamieni się w skoczny i melodyjny, wyznaczając początek i koniec przerwy.
Co więcej, samorząd, Dyrekcja czy nauczyciele, w każdej chwili mają możliwość wygłaszania komunikatów przez radiowęzeł.
W naszym liceum brakowało środków komunikacji samorządu z uczniami, a przerwy były ciche i nudne. Dlatego zaczęto mówić o stworzeniu radiowęzeła. Inicjatywą wykazał się Samorządu Uczniowski, który przystąpił do współpracy z Dyrekcja i administracją budynku. Pomimo tego, że na początku nasza szkoła nie miała odpowiedniej infrastruktury do jego funkcjonowania, to wystarczyły dwa miesiące, żeby wszystko się zmieniło. Dzięki aktywnej pomocy uczniów oraz wsparciu finansowemu Rady Rodziców zaczął działać radiowęzeł.
Dzięki niemu wiele rzeczy w naszej szkole uległo zmianie. Pojawienie się radiowęzła spowodowało ożywione dyskusje na różne tematy oraz zintegrowało znaczną część uczniów "Kopernika". Kiedyś podczas przerwy, jedyny krajobraz, jaki widziano, to twarze niewyspanych, zmęczonych i ponurych uczniów. Dziś radiowęzeł jednoczy nas, tworząc na przerwach swego rodzaju szkolną małą potańcówkę z elementami karaoke. Gdzie się nie obejrzeć, tam widać kogoś, kto tańczy, albo śpiewa do muzyki, która wydobywa się z głośników. Całą magię tej sytuacji potęguje to, że uczniowie mają realny wpływ na odtwarzaną muzykę. Każdy może zamówić utwór, jaki mu się podoba i to, czego lubi słuchać. Szkolnym radiowęzłem na co dzień zajmują się uczniowie z klasy matematyczo-informatycznej. W planach jest dodatkowe uatrakcyjnienie także dzwięku szkolnego dzwonka,który z jednolitego i monotonnego, zamieni się w skoczny i melodyjny, wyznaczając początek i koniec przerwy.
Co więcej, samorząd, Dyrekcja czy nauczyciele, w każdej chwili mają możliwość wygłaszania komunikatów przez radiowęzeł.