Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Drezdenku
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 

Każdy z nas potrzebuje czasami motywacji, czegoś, co pchnie nas do działania, sprawi, że "zawalczymy" o lepsze oceny, figurę itp. Czym jest motywacja, jakie są jej rodzaje, co nas motywuje do działania? - o tym przeprowadziliśmy warsztaty z naszymi koleżankami i kolegami z klasy.

Poprowadziliśmy lekcję o charakterze warsztatów dotyczącą motywacji - część naszego zespołu też wzięła w nich udział. Wykorzystaliśmy podczas niej nowoczesne środki przekazu dostosowane do nas samych, by zajęcia były atrakcyjne. Podczas zajęć uczestnicy n.in. stworzyli mapę myśli związaną z motywacją także przygotowali tzw. wirujące plakaty z odpowiedziami na pytanie "Co Was motywuje do pracy/nauki?". Wszystkie treści, które znalazły się na tych plakatach zostały zaprezentowane i omówione. Podczas warsztatów przeprowadziliśmy wśród uczniów ankietę internetową, przygotowaną w doogle, na temat motywacji. Pytaliśmy ich w niej w jaki sposób się uczą, dlaczego oraz co ich motywuje czy demotywuje do nauki. 

Scenariusz zajęć i analizę wyników ankiety przedstawiamy w materiale dołączonym do relacji.  

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

 

Spoza zespołu w lekcję zaangażowana była nasza opiekunka zespołu, która pomogła nam przygotować scenariusz, według którego poprowadziliśmy zajęcia, a także zaproponowała nam narzędzia odpowiednie do wykonania zaplanowanych podczas tych warsztatów działań. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

 

Najtrudniejsze było stawienie czoła naszej klasie, bo choć znamy się i kumplujemy nie od dziś, to chcieliśmy wypaść jak najlepiej. Niełatwe też było samo zaplanowanie tych zajęć, by były one nie tylko ciekawe dla naszych rówieśników, ale także wniosły coś nowego w temacie motywacji, co przełoży się na większe zaangażowanie w naukę czy inne działania. Musieliśmy również opanować nowoczesne formy pracy z takimi narzedziami, jak arkusze Google i aplikacją Metimeter.com.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

 

Sukcesem było wypracowanie wielu pomysłów na to, jak się motywować. Mogliśmy podzielić się swoimi refleksjami na to, co nas napędza do działania, co sprawia, że - kolokwialnie rzecz ujmując: chce nam się chcieć. Poza tym nasi rówieśncy byli zachwyceni zastosowanymi przez nas metodami pracy, które pozwalały im na bieżąco tworzyć np. mapę myśli dotyczącą hasła "MOTYWACJA", czy też udzielać odpowiedzi na różne pytania dotyczące motywacji i jednocześnie po chwili widzieć podsumowanie wypowiedzi wszystkich uczniów. 

Wypracowane podczas warsztatów najlepsze sposoby dotyczące motywacji zostały przez nas przedyskutowane oraz przekazane naszej opiekunce grupy projektowej.  Realizacja tego zadania zbiegła sie u nas z terminem ferii, więc nie zdążyłyśmy jeszcze zapoznać z nimi wszystkich uczniów. Z pewnością zrobimy to po feriach poprzez stronę internetową szkoły oraz gazetkę szkolną, nad którą pracujemy. Planujemy też wystąpienie podczas rady pedagogicznej, by z naszej perspektywy przedstawić temat motywacji nauczycielom naszej szkoły.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Motywacja scenariusz warsztatow.pdf (621KB)
Dodatkowe informacje: 

Cytaty sławnych ludzi, którzy odnieśli sukces, odnoszące się do motywacji, były z zaciekawieniem odbierane przez naszych rówieśników. Niektóre z nich bardzo się im podobały, inne były dla nich nie do końca zrozumiałe.

Nasze pomysły na motywację to np. brak zadania domowego jako nagroda od nauczyciela za naszą aktywną pracę podczas lekcji; częstsze pochwały słowne; możliwość wyboru zadania do wykonania, co pozwoli wykorzystać posiadne przez nas wiedzę i umiejętności, odnieść swoisty sukces; stworzenie rankingu aktywnych uczniów/klas, który byłby na bieżąco uaktualniany; wyznaczenie sobie celu i podążanie do niego małymi kroczkami; wzajemne motywowanie się poprzez korzystanie z wiedzy i umiejętności koleżeńskich podczas pomocy koleżeńskiej, gdy np. kolega pomoże komuś zrozumieć temat - będzie wtedy ekspertem w swojej dziedzinie; wyeksponowanie w szkole haseł - cytatów "wielkich ludzi" odnoszących się do motywacji, by pokazać, że odnieśli oni sukces w jakejś dziedzinie np. dzięki ciężkiej pracy, wytrwałości,stawianiu sobie celów i realizowaniu ich małymi kroczkami.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Miła grupo, 

Dziękuję za przesłanie kolejnej relacji z kolejnego wyzwania. 

Wykonaliście mnóstwo dobrej pracy, przeprowadziliście warsztaty z waszymi koleżankami i kolegami z klasy i jest to zdecydowanie fantastyczne. Przygotowaliście, przy wsparciu swojej opiekunki, scenariusz warsztatów  do dyskusji na temat motywacji. Przeczytałam go i z niego wynika, że wiele fajnych rzeczy tam się zadziało. Przygotowaliście także ankietę na temat motywacji i to wykorzystując nowo poznane narzędzie. Z odpowiedzi udzielonych w tej ankiecie przez uczniów przygotowaliście analizę, którą przedstawiliście przejrzyście, stosując między innymi kolorowe wykres. 

To dobrze, że warsztaty spodobały się waszym koleżankom i kolegom oraz że udało się Wam podczas spotkania wypracować tak wielu, ciekawych pomysłów na to, jak się motywować i jak Was mogą motywować nauczyciele. 

Uważam , że było to Super działanie i  jest to Super Relacja, zatem taki status jej przyznaję.  

Wasza mentorka

PS. W przyszłości proszę dodawajcie trochę większe zdjęcia :-)