Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 1 w Mysłowicach
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania, zgodnym z opisem w materiałach CEO (w publikacji: Szkoła demokracji – praktyczny poradnik o współdecydowaniu w szkole).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zostały stworzone dwa pytania w programie answergarden. Na lekcjach uczniowie odpowiadali na nie podchodząc do biurka i wpisując swoją odpowiedź na klawiaturze.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Głównie klasy 8

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Zauważyliśmy iż mało osób ma jakiekolwiek hobby czy zainteresowania. Wiele osób po prostu siedzi w telefonach. Uczniowie mieli problem z wypisaniem swoich zainteresowań, poniewaaż uważają że takowych nie mają. Znalazły się jedynie pojedyncze osoby.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Uczniowie zaczęli zauważać iż nie mają zainteresowań. Być może zaczną wprowadzać zmiany w swoim życiu, interesować się czymś.

Dodatkowo w przyszłym roku szkolnym postaramy się wdrożyć zainteresowania uczniów w naukę danych przedmiotów, bądź zorganizujemy koła zainteresowań. Taniec można wpleść w lekcje historii- np. taniec średniowieczny. Również szachy można wprowadzić na historii. Powoli rozplanowujemy jak będą wyglądać takie kółka czy lekcje w przyszłym roku szkolnym.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Im większe litery tym więcej osób tak samo odpowiedziało na pytanie.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drodzy i Drogie,

dziękuję za uzupełnienie relacji. Cieszę się, że w przyszłym roku szkolnym planujecie wdrożyć realizację wskazanych przez Was działań. Trzymam kciuki! (06.05.2020 r.)

---

Drodzy i Drogie,

dziękuję Wam za przeprowadzenie dwóch quizów (dwóch pytań) z wykorzystaniem aplikacji Answergarden. W obszarze, w ramach którego realizujecie wyzwanie, należy wybrać ważny dla społeczności szkolnej problem, wykorzystać jedno (lub kilka) z partycypacyjnych narzędzi podejmowania decyzji, a następnie przeprowdzić proces współdecydowania (najlepiej całej społeczności) i przedstawić jego wynik oraz wnioski. Przedstawione przez Was pytania mają charakter diagnozujący oraz zbierający pomysły na działania pozalekcyjne. Niestety nie przedstawiono wniosków oraz możliwości ich wdrożenia. Ponadto proces decydowania został przeprowadzony tylko w klasach 8. Zachęcam Was do ponownego przeanalizowania wyzwania oraz zapoznania się z "Przewodnikiem po Programie" (s. 27-37) oraz materiałem pomocnicznym - https://samorzad.ceo.org.pl/material/szkola-demokracji-praktyczny-poradnik-o-wspoldecydowaniu Pozdrowienia!