Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 1 im. Generała Stanisława Dąbka w Lubaczowie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 

Samorząd szkolny w pierwszej kolejności po rozmowie z dyrektorem otrzymał przestrzeń w szkole do zmiany. Jest to fragment korytarza na pierwszym piętrze naszej szkoły, gdzie postanowiliśmy stworzyć przestrzeń dla uczniów.

W celu lepszej organizacji kącika i poznania opinii uczniów przeprowadziliśmy ankietę. Ankieta została przeprowadzona w klasach od 4 do 8 przez wychowawców podczas lekcji wychowawczych. W ankiecie zadaliśmy uczniom sześć pytań. Poniżej przedstawiamy pytania oraz odpowiedzi, które uzyskały największą liczbę wskazań. 

  1. Jaki kolor chciałabyś/chciałbyś w kąciku uczniowskim?--> wybór kolor czarny.
  2. Jak chciałbyś/chciałabyś spędzać czas w kąciku uczniowskim? --> wybór odpoczywać.
  3. Czy odpowiada Ci, że kącik uczniowski będzie otwarty podczas przerw? --> wybór nie.
  4. Jak twoim zdaniem powinien wyglądać kącik uczniowski? --> wybór prosty, dużo poduszek, kanapy.
  5. Czy chciałbyś/chciałabyś, aby w kąciku uczniowskim znajdował się kącik muzyczny? --> wybór nie.
  6. Jakie proponujesz zasady (regulamin) korzystania z kącika uczniowskiego aby każdy szanował wspólną przestrzeń i siebie nawzajem? --> wybór nie spotykanie razem klas 4 z 7 i 8, sprzątać po sobie,nie niszczymy tego co stworzono.

Ankietę udało nam się przeprowadzić chwilę przed zamknięciem szkół. Do tego czasu zakupiliśmy Euro palety, farbę do palet, farbę tablicową (czarną), zamówiliśmy poduszki do siedzenia w różnych rozmiarach w firmie w naszym mieście. Udało się nam się przed zamknięciem szkoły usunąć starą  farbę ściań, położyć gładź i pomalować farbą tablicową. Pomalowaliśmy także palety. Odebraliśmy zamówione poduszki. Kolejnym planowanym działaniem było zamówienie i położenie wykładziny. Jednak z powodu braku funduszy nie udało nam się tego zrealizować.

W momencie zamknięcia szkoły mieliśmy prawie wszystko  zakupione (oprócz wykładziny) i przygotowane, jednak nie zostało złożone w całość i rozstawione w naszym kąciku. Postanowiliśmy jednak nie kończyć projektu na siłę i wszystkie potrzebne prace wykonamy już wspólnie razem, także z innymi uczniami i uczennicami, po powrocie do szkoły.

Jak będzie wyglądał nasz kącik? Nasz projekt zakłada: czarna ściana do pisania kredą, reszta ścian biała, kanapy wykonane z euro-palet (pomalowane na odcień szaro-zielony), na kanapach dużo poduszek, stoliki z euro-palet z drzewem (np. do przyczepiania ozdób okolicznościowych lub kartek motywujących), szara wykładzina na podłodze (w przyszłości). Ponadto w kąciku zawiśnie regulamin korzystania stworzony przez uczniów. Dyżur nad kącikiem będzie pełnił także nauczyciel, który w trakcie przerwy ma sprawować opiekę nad uczniami.

Jeżeli projekt spotka się z pozytywnym przyjęciem ze strony wszystkich uczniów, postaramy się takie kąciki zorganizować w kolejnych"zakamarkach" naszej szkoły. Jeżeli uda nam się już w spokoju wrócić do szkoły we wrześniu dokończymy wszystkie nasze założenia i przedstawimy społeczności uczniowskiej wyniki przeprowadzonych ankiet. Każdy z uczniów zostanie zapoznany z regulaminem kącika uczniowskiego i zorganizujemy jego uroczystą inaugurację. W związku z tym, że większość osób z naszego samorządu to klasy 8 to na inauguracje zaprosimy wszystkie osoby klas 8, które zechcą nam towarzyszyć w tym wydarzeniu.  

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

 

W realizację tego wyzwania były zaangażowane osoby z projektu, wszystkie klasy od 4 do 8, obsługa szkoły, dyrekcja, nauczyciele i wychowawcy. Ponadto pani od plastyki zrobiła nam wizualizację naszego pomysłu w wersji papierowej. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

 

W realizacji wyzwanie najtrudniejsze było znalezienie funduszy. Naszym głównym źródłem było zorganizowanie kawiarenki szkolnej w trakcie andrzejek. Następnie była to kawiarenka z tostami. Do naszego budżetu dołożona nam także Rada Rodziców. W planie było zorganizowanie szkolnej dyskoteki i kolejnych kawiarenek jednak z uwagi na zaistniała sytuację nie udało nam się tego zorganizować.  

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

 

Do wyzwania zaangażowani byli wszyscy z naszej szkoły. Wychowawcy w swoich klasach przeprowadzili ankiety. Każdy z uczniów miła możliwość wyrażenia swojej opinii na temat organizacji kącika. Panowie z obsługi szkoły dzielnie realizowali nasze pomysły. Więc do organizacji kolejnego wyzwania udało nam się zaangażować cała szkołę. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Miły zespole,  

Bardzo się cieszę, że przesłaliście relację z czwartego wyzwania, mimo, że jeszcze nie zostało ono całkowicie ukończone z powodu zamknięcia szkół. Wykonaliście większość działań, w tym bardzo ważną cześć, czyli wymyślenie pomysłu. Przeprowadziliście konsultacje szkolne w sprawie wygladu kącika. Zapytaliście o to wszystkich uczniów. To przykład demokratycznego działania. Zrobiliście większość zakupów oraz dużą część prac remontowych. Co widać na zdjęciach, które dołączyliście do Waszej relacji. Znalezliście też całe grono sojuszników, którzy wsparli Was w realizacji poszczególnych działań. Przekonaliście  dyrekcję do swojego pomysłu. Zdobyliście fundusze, z których część pokryliście z własnych zarobków pochodzących z organizacji kawiarenki podczas imprezy andrzejkowej w szkole. To bardzo przedsiębiorcze. Brawo! 

Pomysł jest świetny. Z waszego opisu mozna sobie wyobrazić, że kącik będzie przytulny i interesująco urządzony. Bardzo ciekawie brzmi ściana tablicowa do pisania oraz drzewka na stolikach do wieszania sentencji.  Liczę, że wirus w końcu się uspokoi, wrócicie do szkoły i zorganizujecie finał swojego projektu z przytupem :-) Mam nadzieję, że prześlecie nam wtedy zdjęcia. 

Uważam , że było to Super działanie i  jest to Super Relacja, zatem taki status jej przyznaję. Brawo WY!

Z pozdrowieniami

Wasza mentorka

Komentarze

Miły zespole, 

Bardzo się cieszę, że przesłaliście relację z czwartego wyzwania, mimo, że jeszcze nie zostało ono całkowicie ukończone z powodu zamknięcia szkół. Wykonaliście jednak większość działań: Zrobiłyście większość pracy, w tym bardzo ważną cześć, czyli wymyślenie pomysłu. Dopracowałyście go, pokonałyście przeciwności (brak miejsca w samym budynku), znalazłyście rozwiązanie, zmodyfikowałyście go i dostosowałyście pomysł do możliwości wymyślając hamaki. Znalazłyście sojuszników, którzy wsparli Was wiedzą np. Panią Renatę Terlecką. Przekonałyście Pana Dyrektora do swojego pomysłu. To bardzo ważne etapy realizacji projektu. Ostateczną realizację przerwała epidemia wirusa, ale zdążyłyście nawet kupić z odzysku, prawie za grosze odpowiednie materiały. BRAWA za przedsiębiorczość, oszczędność i dbałość o środowisko. Zdążyłyście nawet przygotować wykroje pod hamaki. 

Pomysł jest świetny, nietypowy i jak piszcie nowatorski w waszej okolicy. Liczę, że wirus się uspokoi, wrócicie wkrótce do szkoły i zorganizujecie finał swojego projektu. Kolorowe hamaki zawisną. Mam nadzieję, że prześlecie nam wtedy zdjęcia. 

Uważam , że było to Super działanie i  jest to Super Relacja, zatem taki status jej przyznaję. Brawo WY!

Z pozdrowieniami

Wasza mentorka