Obrazek użytkownika I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Śniadeckiego w Siemianowicach Śląskie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

To wyzwanie wymagało od nas wielu działań tj:

1. Znaleźć sojuszników, którzy pomogą nam w realizacji wyzwania. Wpadliśmy na pomysł, że niedaleko szkoły jest stolarnia. Postanowiliśmy porozmawiać z właścicielką, którą jest przesympatyczna pani Anetka, która bardzo chętnie zaofereowała naszą pomoc i zachęciła znajomego tapicera i znajomą krawcową do wsparcia naszego przedsięwzięcia. Było to dla nas ogromne zaskoczenie, że tylu wspaniałych ludzi chciało nam pomóc.

2.Zorganizować materiał do wykonania mebli. W tym celu zapytaliśmy uczniów o nauczycieli, czy nie mają kogoś, kto mógłby nam przekazać palety. I tak oto z pomocą przyszedł pan Robert, który dostarczył nam zupełnie za darmo 20 palet, z których wykonamy nasze meble do ogródka:):)

3. Zachęcić naszych kolegów do aktywnego udziału w tym przedsięwzięciu. Ogłosiliśmy konkurs z nagrodami. O środki finansowe zwróciliśmy się do RR.

4. Ustalić terminy realizacji poszczególnych zadań. Podzieliśmy się na grupy i ustaliliśmy, kto i kiedy będzie uczestniczył w warsztatach stolarskich.

Jak to dokładnie wyglądało? Na jednym z zebrań ustalilśmy, że urządzimy nową strefę relaksu tzn.ogródek. Najpierw o naszym projekcie poinformowaliśmy dyrekcję, którą pozytywnie przyjęła naszą propozycję. Podczas kolejnego spotkania ustaliśmy kto zajmie się realizacją tego pomysłu. W tym celu przedstawiciele klas mieli za zadanie przekazać informację na temat naszego projektu. Ponadto informację na ten temat ogłosiliśmy na szkolnym fb oraz na gazetce SU. Oprócz eko mebli chcemy również zmienić mury ogródka. W tym celu ogłosiliśmy konkurs pod hasłem "Głową Muralu nie przebijesz, ale możesz go zmienić". Nagraliśmy filmik promujący nasz konkurs. Cały czas czekamy na projekty! Póki co mamy 2, ale zostały w szkole i nie możemy ich pokazać. Wielu uczniów wyraziło chęć udziału w warsztatach w stolarnii, gdzie zaczęliśmy wykonywać meble z eko palet. Podczas spotkania organizacyjnego z panią Anetką, rozmawialiśmy o zasadach BHP i o naszych pomysłach na meble. Zainteresowanie było tak duże, że musieliśmy podzielić się na grupy. Niestety ze względu na zamknięcie szkół tylko jeden team miał okazję pracować w stolarnii. Zaraz po powrocie do szkoły będziemy kontynuować realizację tego wspaniałego przedsięwzięcia.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowali się chętni uczniowie z klasy 1b i 1d. W sumie 20 osób. Bardzo nas to cieszy.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Znalezienie sojuszników i zorganizowanie materiału do wykonania mebli.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Zaangażować wiele osób, które nie działają w samorządzie uczniowskim. Znaleźć wspaniałych ludzi spoza szkoły, którzy bardzo chętnie wspierają nasze działania.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/sniadeksiemce/videos/659810034807902
https://www.sniadek.com/wp-content/uploads/2020/03/REGULAMIN-KONKURSU.pdf
ttps://www.facebook.com/sniadeksiemce/videos/573277653313541
Dodatkowe informacje: 

Zamknięta szkoła nie stoi nam na przeszkodzie by wspólnie podejmować decyzje, które są ważne dla całej społeczności szkolnej. Jesteśmy i chcemy być cały czas aktywni:) Na jednym z naszych spotkań online zadaliśmy sobie pytanie, czy samorząd uczniowski jest potrzebny w czasie izolacji. Oto nasze odpowiedzi: Motywuje nas do działania, możemy nadal realizować swoje pomysły, daje poczucie przynależności, ale przede wszystkim zbiera informacje na temat naszych potrzeb:) Teraz już chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego: po co nam samorząd uczniowski w czasie izolacji? Pomimo izolacji nasz samorząd działa bardzo prężnie, o czym można się przekonać, śledząc informacje na szkolnym fb. . Zorganizowaliśmy takie akcje jak: „Koronawirus i MY”, akcję z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi oraz Międzynarodowego Dnia Książki. Przygotowaliśmy filmik z życzeniami dla tegorocznych maturzystów. Jesteśmy i będziemy cały czas aktywni na tyle, na ile jest to możliwe:). O wszystkich naszych akcjach możecie przeczytać na stronie szkoły i na szkolnym fb.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Witajcie,

Dziękuję za relację z prac nad wyposażeniem strefy relaksu czyli Waszego przyszkolnego szkolnego "ogródka".

Jest ona szczegółowa, napisana w sposób komunikatywny. Doskonale oddaje Wasze zamiary i opisuje aktywności, które podjęliście. Nie muszę jej akceptować, gdyż wykonaliście już trzy zadania i certyfikat ukończenia projektu "macie w kieszeni". Sprawiliście mi zatem coś w rodzaju zachwycającej niespodzianki dostarczając kolejne raporty (wyzwania 4 i 5) i dzieląc się tym, co zrobiliście nim szkoła została zamknięta i tym, co zamierzacie jeszcze zrobić, gdy będzie otwarta. Taka wytrwałość w działaniu to coś niespotykanego: "Zaraz po powrocie do szkoły będziemy kontynuować realizację tego wspaniałego przedsięwzięcia".

Rzadko też mam do czynienia z poziomem przedsiębiorczości i kreatywności, jakiego przykłady odnajduję w Waszym raporcie. Potrafiliście znaleźć fantastycznych sojuszników dla swojego przedsięwzięcia: właścicielkę stolarni i jej znajomych, pana Roberta, ofiarodawcę palet, wielu kolegów i koleżanek spoza władz SU. Piszecie o tym z uzasadnioną dumą: "[Udało się nam] zaangażować wiele osób, które nie działają w samorządzie uczniowskim. Znaleźć wspaniałych ludzi spoza szkoły, którzy bardzo chętnie wspierają nasze działania." Zaplanowaliście wiele twórczych działań, popularyzujących i wspierających swój projekt: konkurs, warsztaty w stolarni, upowszechnianie informacji o pomyśle.

Ponadt, już po nastaniu pandemii zorganizowaliście różne pożyteczne działania online, kierując się założeniem głoszącym, że "zamknięta szkoła nie stoi nam na przeszkodzie by wspólnie podejmować decyzje, które są ważne dla całej społeczności szkolnej. Jesteśmy i chcemy być cały czas aktywni:)". Dziękuję Wam także za zbiór zdjęć, ilustrujących Wasze działania przed i po zamknięciu szkół: te w maseczkach świetnie oddają ducha czasu, w jakim teraz żyjemy :-)

Przyznaję Waszemu sprawozdaniu status Super Relacji i pozostaję pod ogromnym wrażeniem Waszego zaangażowania, kreatywności i pasji, z jaką działacie.

Z serdecznymi pozdrowieniami

Mentor Janusz Żmijski