Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Jastrzębiu
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
4.Organizujemy działanie skierowane do sąsiadów z otoczenia szkoły, czyli dzień sąsiada
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Działania przygotowane przez naszych uczniów w ramach wyzwania "Organizujemy działania skierowane do sąsiadów z otoczenia szkoły, czyli dzień sąsiada" były bardzo rozległe. Uczestnicy projektu zaprosili do wspólnej zabawy samorządy szkolne ze wszystkich szkół  w naszej gminie.

Pierwszym krokiem było ustalenie celu i tematu spotkania, który ostatecznie nazwany został „Spotkanie integracyjne Samorządów Szkolnych Gminy Jastrząb”. W trakcie burzy mózgów na zorganizowanych zebraniach z uczestnikami projektu i samorządem powstał scenariusz spotkania szczegółowo opisujący kolejne kroki planowanego Dnia Sąsiada:

SCENARIUSZ DNIA SĄSIADA

Powitanie przedstawicieli Samorządów wraz z opiekunami Przedstawienie samorządów – Przedstawiciel każdego samorządu przedstawia swój SU i obecnego opiekuna.

Zabawa integracyjna:

“Nigdy – Często – Zawsze” – prowadzący rozkłada na podłodze trzy kartki z napisanymi na nich słowami: „Nigdy”, „Często” i „Zawsze”, a następnie podaje jakąś czynność np. spóźniam się do szkoły. Zadaniem każdego uczestnika jest ustawienie się koło kartki, która najlepiej opisuje to, jak często daną czynność wykonuje. Kartki powinny być rozłożone na podłodze w odległości około 2-3 metrów od siebie. Czynności:

  • opowiadam dowcipy,
  • nie odrabiam pracy domowej,
  • spędzam wakacje nad morzem,
  • myję zęby,
  • spędzam wakacje w górach,
  • ściągam na sprawdzianie,
  • uczę się,

Zabawa integracyjna: Niedokończone zdania (udział biorą uczniowie i nauczyciele)

  • jeżdżę na rowerze,
  • Dzisiaj czuje się……….
  • Gdybym mógł pojechać gdzie zechcę, wybrałbym …………….
  • Dwie rzeczy, które podobają mi się w samym sobie, to………………..
  • Mój ulubiony pisarz, książka,  kompozytor, piosenkarz………………
  • Jedna z najszczęśliwszych chwil mojego życia………….
  • Moja ulubiona dyscyplina sportowa, to…………….
  • Bardzo chciałbym umieć…………………….
  • Chciałbym, żeby…………..
  • Najbardziej jestem szczęśliwy, kiedy……………..
  • Ostatnio uczyłem się……
  • Jest mi smutno, kiedy…………….
  • Moje hobby, to………….
  • Kiedy jestem sam, lubię………….
  • Dwa słowa opisujące mnie, to………………..
  • Najważniejsza cecha przyjaciela moim zdaniem, to………….
  • Jedna z moich najlepszych cech jest…………….
  • Prezent urodzinowy, który pamiętam to……………….
  • Mój ulubiony deser, to…………….
  • Moje najlepsze wakacje, to…………….
  • W przyszłości chciałbym zostać……………….
  • Chce mi się śmiać kiedy……………..
  • Moja ulubiona pora roku, to………………….
  • Lubię szkołę, bo………………..
  • Kiedy jestem zły……………
  • Złoszczę się kiedy………….
  • Mój ulubiony napój to…………….
  • Jestem naprawdę dumny z………………
  • Cieszę się kiedy………………..
  • Mój ulubiony kolor to……………..
  1. Prezentacja działalności swoich samorządów połączona z dyskusją na temat: „Czy warto angażować się w życie szkoły”.
  2. Przerwa na poczęstunek
  3. Praca w grupach – wykonanie plakatu dowolną techniką na temat: Mój tydzień…
    Uczniowie projektują plakat przedstawiający ich wymarzony tygodniowy rozkład zajęć. Na koniec każda grupa przedstawia swoją pracę.
  4. Podsumowanie

Uczniowie wraz z opiekunami przydzieli role do poszczególnych działań. Przygotowali również ciekawą prezentację swoich działań, co było założeniem organizowanego spotkania. Zgromadzili potrzebne pomoce i zaangażowali się w przygotowanie poczęstunku. Przygotowali sale do przeprowadzenia przygotowanych konkursów. Kilkanaście dni przed ustaloną datą dostarczyli do gminnych szkół samodzielnie przygotowane  zaproszenia na planowane wydarzenie.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Poza zespołem projektowym w przygotowania zaangażowany był Samorząd Szkolny.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

W obecnej sytuacji najtrudniejszą rzeczą okazało się zrealizowanie działań, które zostały zaplanowane. Trochę czasu zajęło nam również przygotowanie wstępnego planu spotkania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Pomimo iż nie doszło do skutku spotkanie samorządów wielkim sukcesem dla nas jest duże zainteresowanie opiekunów SU zaproszonych szkół. Wszystkie zaproszone szkoły potwierdziły swój udział w planowanym spotkaniu. Opiekunowie kontaktowali się również z nami w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji, co świadczy o ich dużym zaangażowaniu.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Dzien sasiada.pdf (1MB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

 

Witajcie,

dziękuję za relację. Podczas wizyty u Was sygnalizowaliście, że jesteście w trakcie przygotowania wydarzenia w niej opisanego. Zapowiadało się wyśmienicie. Pandemia i jej skutki pokrzyżowały Wasze plany. Szkoda. Rozumiem w pełni powody, dla których w relacji piszecie o projekcie, którego nie udało się wcielić w życie, choć był zaawansowany. Zaproszenie prezetuje się znakomicie a szkic programu sugeruje, że porządnie się przygotowaliście.

Uważam, że sam pomysł był zaskakująco oryginalny: integracja wszystkich zarządów samorządów szkolnych gminy Jastrząb wokół wspólnej zabawy połączona z prezentacją ich działalności i dyskusją na temat: „Czy warto angażować się w życie szkoły” oraz pracą grupową. Faktycznie, są to Wasi sąsiedzi, a co więcej, łączy Was dużo więcej niż tylko terytorialna bliskość. Zajmujecie się podobnymi sprawami i wiele ciekawych rzeczy mogło z tego wyniknąć. Na pewno powstałyby pomysły na różne formy współpracy. Jestem pewien że z tego powodu spotkaliście się na etapie przygotowań z dużym zainteresowaniem opiekunów SU zaproszonych szkół. 

Akceptuję Wasze sprawozdanie. Mam nadzieję, że kolejna grupa projektowa i/lub zarząd Waszego SU podejmie ten temat w przyszłości, kiedy do szkół wróci normalność.

Z pozdrowieniami

Wasz mentor Janusz Żmijski