Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
2. Komunikacja i media - Zespół Szkół nr 2 im. Bolesława III Krzywoustego w Kołobrzegu
Po naszych wspólnych naradach postanowiliśmy wprowadzic w życie jeden z naszych pomysłów. Naszym zadaniem było wymyślenie nowego sposobu na komunikowanie się uczniów naszej szkoły z władzami SU. Po stworzeniu planu działania (zawieszenie tablicy informacyjnej dla potrzeb SU i skrzynki) przystąpiliśmy do pracy.
Wybraliśmy w naszej szkole miejsce, którą widzi każdy uczeń, gdzie uczniowie często przechodzą i lubią spędzać czas wolny. Małą, drewnianą skrzynkę, którą postanowiliśmy zawiesić na szkolnym korytarzu, wykonał uczeń, który w naszej szkole uczy się w zawodzie stolarz. Wymierzyliśmy miejsce w korytarzu, zaplanowaliśmy rozmiar tablicy i skrzynki, tak aby dobrze wkomponowały się w przestrzeń szkoły. Po zebraniu potrzebnych pomiarów przystąpił on do jej wykonania.
Nad skrzynką zawisła również tablica informacyna, dzięki której bedziemy mogli informować uczniów o różnego rodzaju atrakcjach w naszej szkole bądz odnaleść "anonimowego dawce pomysłu", który to zgłosił się do nas poprzez skrzynkę. Odpowiednią tablicę odpowiednią do naszych potrzeb znaleźliśmy w internecie.
Na skrzyncę wisi karteczka informująca o jej zastosowaniu. Niebawem także zostanie wstawiony post na stronie szkoły, na Facebooku zachęcający uczniów do współpracy.
Spoza zespółu projektowego zaangażowany był nasz zdolny uczeń, który wykonał skrzynkę oraz pan konserwator, który zawiesił skrzynkę i tablicę.
Najtrudniejsze chyba było podjęcie samej decyzji o stworzeniu czegoś takiego. Nie byliśmy pewni czy nasze starania nie pójdą na marne. Ale kiedy zobaczyliśmy chęć pomocy ze strony innych uczniów którzy zgłaszali sie do nas z chęcią pomocy przy realizacji następnych zadań, to dało nam to więcej energii do działania.
Droga Grupo,
Kolejna niezwykle pozytywna dawka energii i optymizmu z Waszej strony. Od tego zacznę:
Niewątpliwie jedną z najmocniejszych stron zrealizowanego przez Was wyzwania są efekty, o których sami piszecie, że są największym sukcesem. Mam na myśli dalszą integrację grupy projektowej, ale przede wszystkim włączenie innych uczniów i pozytywny odzew z ich strony i chęć zaangażowania w kolejne akcje.
Niezwykle cennym elementem wyzwania, było wykorzystanie talentu osoby spoza grupy projektowej, w tym wypadku ucznia stolarza. Bardzo zachęcam, żeby przy różnego rodzaju zadaniach korzystać ze zdolności i pasji innych uczniów.
Dziękuję za zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania, skrzynka i tablica prezentują się bardzo okazale. Ważne, że pamiętaliście o istocie tego wyzwania tzn. dwustronności komunikacji ale także o ogłoszeniu nowej formy komunikacji pomiędzy uczniami, a SU. Działania informacyjne są moim zdaniem niezwykle istotne w działalności szkolnego samorządu.
Na koniec nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulować i życzyć kolejnych sukcesów w następnych wyzwaniach.
Pozdrawiam,
Tomasz
- Zaloguj się aby dodać komentarz.