Obrazek użytkownika XLV Liceum Ogólnokształcące im. Romualda Traugutta w Warszawie
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Po wyborach, które miały miejsce 30 września 2019 r. Władze Samorządu Uczniowski podjęły odpowiednie kroki, by usprawnić komunikację między uczniami a władzami SU. Wobec tego stworzyliśmy na dostępnych Social mediach grupy zrzeszające uczniów. Komunikacja między uczniami i władzami SU odbywa się na wiele sposobów, korzystamy z portali społecznościowych (takich jak grupa na
messengerze, szkolny e-email oraz strona na Facebooku). Spotykamy się
również  podczas zebrań SU, oraz na Zgromadzeniach Samorządów
Klasowych. Wybraliśmy te sposoby komunikacji, ponieważ uważamy je za
najłatwiej dostępne dla każdego ucznia. Dla osób, które nie korzystają
z internetu informacje są wywieszane na tablicy SU. 
Na potrzebę uczniów utworzyliśmy organ Rzecznika Praw Ucznia,
uczniowie mogą zgłaszać swoje problemy i uwagi do RPU, a Rzecznik
przekazuje je do władz szkoły. W naszej szkole istnieje także
możliwość zgłaszania Inicjatyw Uczniowskich, dzięki którym Rada SU
dowiaduje się o potrzebach społeczności szkolnej. Proponowane przez
uczniów działania są rozpatrywane przez Prezydium SU, a następnie w
miarę możliwości realizowane. Istnieje także adres mailowy pełniący
funkcję Skrzynki Skarg, Próśb i Zażaleń.
 

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania było zaangażowane Prezydium SU.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Nie sprawiało to żadnych problemów. Wszystko przebiegło zgodnie z planem.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Dało to uczniom poczucie, że mają głos i odgrywa istotną rolę w działaniach lub decyzjach podejmowanych przez SU.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Imponujący jest rozmach i kompleksowość podjętych działań, brakuje tylko szkolnego radia i telewizji :)

W komunikacji niezwykle istotne jest, aby używać różnego rodzaju kanałów i mam wrażenie, że doskonale to rozumiecie. Rozwinęliście możliwość kontaktu i zrzeszania się uczniów za pomocą mediów społecznościowych, nie zapominając o tradycyjnych metodach takich jak stara dobra tablica ogłoszeń i spotkania z samorządami klasowymi. Powołaliście również Rzecznika Praw Ucznia, utrzymujecie adres mailowy pełniący funkcję Skrzynki Skarg, Próśb i Zażaleń. Naprawdę imponująca jest ilość płaszczyzn, na których uczniowie mogą komunikować się z SU, a władze samorządu z uczniami.

W podręczniku prosiliśmy, abyście w relacji napisali jak poinformowaliście uczniów o nowych sposobach komunikacji, myślę że to jest ważna myśl na przyszłość tzn. kiedy już macie tak bogatą ofertę kanałów komunikacyjnych, warto pamiętać o ich promocji np. na początku roku szkolnego, żeby nowi uczniowie już od początku mieli świadomość z jakim bogactwem mają do czynienia i aby mogli z niego korzystać.

Pozdrawiam,
Tomasz