Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Goleszach Dużych
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Naszym pomysłem na nowy środek komunikacji między uczniami i władzami SU jest skrzynka kontaktowa SU.INFO oraz stałe dyżury, które pełnią zarząd oraz rada SU. Na pytania uczniów, ich pomysły i uwagi odpowiadamy  na tablicy SU. Po spotkaniu zespołu zadaniowego z władzami SU przekazaliśmy klasom informację o naszym nowym zadaniu. Aby rozreklamować inicjatywę wykonaliśmy plakaty informacyjne, które umieściliśmy w różnych miejscach szkoły oraz na stronie internetowej. Do realizacji wyzwania wykorzystaliśmy skrzynkę, która służyła nam wcześniej do innych zadań ogólnoszkolnych. Została ona odświeżona i ozdobiona przez nasze pomysłowe koleżanki. Umieściliśmy ją w stałym miejscu, przy tablicy SU. Skrzynka SU.INFO jest sprawdzana raz w tygodniu, w każdy piątek. Dodatkowo opracowaliśmy harmonogram dyżurów, które pełnią przedstawiciele zarządu SU oraz przewodniczący klas 1 – 8 codziennie podczas przerwy w godzinach 11.30 – 11.40. Łącząc dwóch uczniów – przedstawiciela władz SU z przewodniczącym danej klasy chcieliśmy zachęcić do spotkań głównie uczniów młodszych, gdyż jak wynika z naszych obserwacji uczniowie ci chętniej mówią, niż piszą. Uważaliśmy też, że będą się czuli bardziej komfortowo, widząc podczas dyżuru swojego klasowego przewodniczącego. I to był strzał w dziesiątkę! Już pierwszego dnia na spotkanie przyszło kilku uczniów z najmłodszych klas. Skrzynka kontaktowa również spełniła swoje zadanie. Po 5 dniach jej  funkcjonowania wyjęliśmy z niej aż 95 wiadomości. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, po posegregowaniu tematycznym wszystkich informacji od uczniów, odbyło się spotkanie  zespołu projektowego, zarządu i rady SU oraz opiekuna SU z Dyrektorem szkoły. Ustaliliśmy, które zadania są w zasięgu realizacji naszej i szkoły (np. dzień z telefonem, zakup nowych gier do świetlicy, organizacja popołudniowej dyskoteki andrzejkowej, czy zakup konsoli), a na które nie mamy wpływu (np. realizacja WDŻ w innych klasach, czy więcej godzin geografii). Jako sprawę priorytetową potraktowaliśmy informację od ucznia z młodszej klasy, który zwrócił się do nas z prośbą, o to, „żeby mu nie dokuczali starsi uczniowie”. Po omówieniu problemu z Dyrektorem szkoły władze SU zorganizowały  spotkanie z chłopcami i dziewczynkami z klas 1 – 3 oraz podjęły decyzję o przydzieleniu każdej z tych klas pary „opiekunów” – uczniów  z klasy 7 i 8.  Wierzymy, że podjęte działania sprawią, że podobna informacja już do nas nie wpłynie, a uczniowie dalej będą nas zasypywać swoimi pomysłami.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Poza zespołem w realizację zadania zaangażowane były władze SU, przewodniczący klas 1 – 8, uczniowie i uczennice z klasy 7 i 8, Dyrektor szkoły oraz opiekun SU.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Niektórzy uczniowie mysleli, że samorząd może "wszystko". Cieszymy się z zaufania, ale na niektóre sprawy nie mamy realnego wpływu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
1. Zaskoczył nas ogrom i różnorodność spraw, którymi zarzucili nas uczniowie – po 5 dniach w skrzynce było 95 wiadomości od naszych kolegów i koleżanek. 2. Pomysł na pełnienie przez SU dyżurów okazał się sukcesem. Zamierzeniem naszym było „przyciągnięcie” najmłodszych uczniów i to nam się udało. Spośród wszystkich uczniów, którzy spotkali się z SU podczas dyżurów 90% to uczniowie najmłodsi. 3. Po spotkaniu z Dyrektorem szkoły pierwsze oczekiwania uczniów są już w fazie realizacji: a) klasy 1 – 3 mają przydzielonych starszych opiekunów – uczniów z klas 7 – 8, b) zakupione zostały nowe gry do świetlicy, c) zawnioskowaliśmy o zapisanie w Kalendarzu Roku Szkolnego stałego terminu dyskoteki andrzejkowej.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://spgolesze.edupage.org/a/samorzad-uczniowski-1
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzień dobry,

jestem pod wrażeniem tego, jak terminowo, rzetelnie i dogłębnie poradziliście sobie z wybranym wyzwaniem oraz jak wyczerpująco i klarownie opisaliście Wasze działania. Skrzynka kontaktowa SU.INFO oraz stałe dyżury przedstawicieli zarządu SU oraz przewodniczących klas 1 – 8 to znakomity sposób na uruchomienie stałej i dwustronnej komunikacji na linii władze samorządu uczniowskiego – uczniowie/uczennice. W przypadku skrzynki zdecydowaliście się na udzielanie pisemnych odpowiedzi na pytania uczniów na tablicy SU, w przypadku dyżurów możliwa jest za każdym razem rozmowa czy dyskusja.

Najważniejsze jest w tym wszystkim, że komunikacja między uczniami i ich przedstawicielami weszła na nowy, wyższy poziom.  Z odpowiedzi na ostatnie pytanie (Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?) wynika, że już sporo się w szkole wydarzyło. Jest pewne, że wyniknie z tego wiele kolejnych dobrych rzeczy :-)

Wasz opis pokazuje, jak pomysłowo i skutecznie uczniowie zostali poinformowani o nowym sposobie komunikacji z władzami SU. Widać z niego również, że wnikliwie obserwujecie skutki swoich poczynań i natychmiast rozwiązujecie pojawiające się problemy. Mój szczególny szacunek budzi informacja, z której wynika, że starsi z Was są wrażliwi na odczucia młodszych kolegów i koleżanek i starają się wspierać ich w obliczu pojawiających się trudności :-) Dziękuję ponadto za wspaniałe zdjęcia.

Akceptuję Wasz raport i przyznaję mu status SUPER RELACJI.

Z pozdrowieniami

Janusz Żmijski

PS.

Widzimy się 12.02? Potwierdźcie JŻ