Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Buczu
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Chcieliśmy założyć w naszej szkole radiowęzeł, przez który moglibyśmy przekazywać wszystkim uczniom w danej chwili ważne komunikaty. Wszyscy uczniowie i pracownicy mogliby skorzystać z radiowęzła. Po rozmowie o naszym planie z dyrektorem okazało się, że w naszej szkole już dawno istnieje okablowanie przygotowane pod radiowęzeł. Przez co zmniejszyły się koszty realizacji zadania.
Zostało wyznaczone pomieszczenie oraz zakupiono sprzęt. Środki na zakup
odpowiedniego sprzętu pozyskaliśmy z pobieranego wstępu na dyskoteki organizowane przez SU. (część pieniędzy przeznaczyliśmy na zakup pizzy dla uczestników dyskoteki a drugą część na nasze cele), sprzedaż kartek świątecznych, kalendarzyków oraz pierniczków, które pomogły upiec nasze mamy a my je udekorowaliśmy. Mieliśmy spotkanie wraz z opiekunem z Radą Rodziców, która zaoferowała wsparcie finansowe. Odbyła się inauguracja radiowęzła, podczas, której przedstawiliśmy nasze plany związane z korzystaniem z radiowęzła. Przedstawiliśmy to w następujący sposób:  

Witam wszystkich w dzień inauguracji naszego szkolnego radiowęzła.

SU przystąpił w tym roku szkolnym do programu „ Szkoła Demokracji” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Ambasadą Amerykańską.

Celem projektu jest zwiększenie udziału uczniów i uczennic w życiu szkoły oraz wzmocnienie samorządności uczniowskiej.

Korzyścią  z wzięcia udziału w programie jest  stworzenie szkoły bardziej przyjaznej dla aktywności uczniów i uczennic oraz  współdecydowania i dbania o swoje najbliższe otoczenie.  

Po spełnieniu wszystkich kryteriów, szkoła uzyska certyfikat "Szkoła Demokracji" potwierdzający wysoki standard szkolnej demokracji.

SU  realizując  zadania związane  z tym programem zaczął udziałem w szkoleniu wprowadzającym, które odbyło się  w październiku w Warszawie, gdzie otrzymał niezbędną wiedzę i materiały pomocnicze. Niezwykle cenne były również spotkania  z innymi nauczycielami i uczniami szkół, biorącymi udział w projekcie, który ma zasięg ogólnopolski.

 Następnie na terenie naszej szkoły rozpoczęliśmy regularne spotkania SU, Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej, żeby wspólnie dyskutować o bieżących sprawach szkoły i potrzebach uczniów. Uczniowie zgłaszali swoje pomysły, a Rada Pedagogiczna rozważała je.

Jednym z naszych pomysłów było powstanie radiowęzła, gdyż jest to doskonały sposób na  przekazywanie ważnych komunikatów związanych z bieżącymi wydarzeniami.

Chcemy wykorzystać go  do powiadamiania o istotnych  sprawach szkoły oraz apelach. 

W naszych audycjach będziemy uwzględniać informacje dotyczące bieżących wydarzeń, świąt, projektów.

Radiowęzeł sprawi, że przerwa będzie przyjemniejsza dzięki muzyce.

 Będziecie też mogli przesłać sobie muzyczną dedykacje  podczas okolicznościowych wydarzeń takich jak urodziny, imieniny, walentynki itp. 

Każda klasa w przypisanym jej dniu będzie mogła stworzyć własną audycję.

 SU zaprasza chętnych uczniów do :

  • przeprowadzenia wywiadów z cyklu „3 pytania do…”
  • głośnego czytania w ranach „ Długie przerwy z książką” 
  • przygotowania „Dowcipu dnia”
  •  przeczytania porannych powitań 
  • przygotowania wiadomości  z kraju i ze świata
  • przygotowanie informacji na temat „Dni tematycznych” np. Dzień Liczby Pi.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Członkowie Samorządu Uczniowskiego z opiekunem, rodzice, dyrektor

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Wydłużający się czas oczekiwania na montaż radiowęzła.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
- Nauczyliśmy się współpracy, przedsiębiorczości (zdobywanie środków na zakup sprzętu) - Współpraca z rodzicami: spotkanie, pomoc przy pieczeniu ciastek - Dzięki radiowęzłowi informacja dotrze szybko do wszystkich
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://pspbucze.szkolnastrona.pl/art,937,komunikacja-i-media-zadanie-z-projektu-szkola-demokracji
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Witajcie, 

bardzo się ciesze, że mimo trudności dopieliście swego! Myślę że fakt, że udało Wam się zorganizować wszystko od poczatku do końca - od pieniędzy na działanie po samo uruchomienie radia - tak samodzielnie, pokazuje jaka macie moc w działaniu :) W przyszłości taki radiowęzeł mozecie wykorzystać w szerzeniu demokracji w szkole - robiąc sondy, wykorzystujac to medium do kampanii wyborczej i innych waznych wydarzeń w których wspólnie powinniście podejmować decyzje, 

Życzę długich kolejek do mikrofonu! I działań w radiowęźle nie tylko nastawionych na rozrywkę ale i na rozwój samorządności

Pozdrawiam, Sylwia 

 

Komentarze

Wyzwanie: 

Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.

 

Zajawka

Chcemy założyć w naszej szkole radiowęzeł, przez który będziemy mogli przekazywać w danej chwili ważne komunikaty.

 

Opis działania

Chcieliśmy założyć w naszej szkole radiowęzeł, przez który moglibyśmy przekazywać wszystkim uczniom w danej chwili ważne komunikaty. Wszyscy uczniowie i pracownicy mogliby skorzystać z radiowęzła. Po rozmowie o naszym planie z dyrektorem okazało się, że w naszej szkole już dawno istnieje okablowanie przygotowane pod radiowęzeł. Przez co zmniejszyły się koszty realizacji zadania.
Zostało wyznaczone pomieszczenie oraz zakupiono sprzęt. Środki na zakup
odpowiedniego sprzętu pozyskaliśmy z pobieranego wstępu na dyskoteki organizowane przez SU. (część pieniędzy przeznaczyliśmy na zakup pizzy dla uczestników dyskoteki a drugą część na nasze cele), sprzedaż kartek świątecznych, kalendarzyków oraz pierniczków, które pomogły upiec nasze mamy a my je udekorowaliśmy. Mieliśmy spotkanie wraz z opiekunem z Radą Rodziców, która zaoferowała wsparcie finansowe. Odbyła się inauguracja radiowęzła, podczas, której przedstawiliśmy nasze plany związane z korzystaniem z radiowęzła. Przedstawiliśmy to w następujący sposób:  

Witam wszystkich w dzień inauguracji naszego szkolnego radiowęzła.

SU przystąpił w tym roku szkolnym do programu „ Szkoła Demokracji” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Ambasadą Amerykańską.

Celem projektu jest zwiększenie udziału uczniów i uczennic w życiu szkoły oraz wzmocnienie samorządności uczniowskiej.

Korzyścią  z wzięcia udziału w programie jest  stworzenie szkoły bardziej przyjaznej dla aktywności uczniów i uczennic oraz  współdecydowania i dbania o swoje najbliższe otoczenie.  

Po spełnieniu wszystkich kryteriów, szkoła uzyska certyfikat "Szkoła Demokracji" potwierdzający wysoki standard szkolnej demokracji.

SU  realizując  zadania związane  z tym programem zaczął udziałem w szkoleniu wprowadzającym, które odbyło się  w październiku w Warszawie, gdzie otrzymał niezbędną wiedzę i materiały pomocnicze. Niezwykle cenne były również spotkania  z innymi nauczycielami i uczniami szkół, biorącymi udział w projekcie, który ma zasięg ogólnopolski.

 Następnie na terenie naszej szkoły rozpoczęliśmy regularne spotkania SU, Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej, żeby wspólnie dyskutować o bieżących sprawach szkoły i potrzebach uczniów. Uczniowie zgłaszali swoje pomysły, a Rada Pedagogiczna rozważała je.

Jednym z naszych pomysłów było powstanie radiowęzła, gdyż jest to doskonały sposób na  przekazywanie ważnych komunikatów związanych z bieżącymi wydarzeniami.

Chcemy wykorzystać go  do powiadamiania o istotnych  sprawach szkoły oraz apelach. 

W naszych audycjach będziemy uwzględniać informacje dotyczące bieżących wydarzeń, świąt, projektów.

Radiowęzeł sprawi, że przerwa będzie przyjemniejsza dzięki muzyce.

 Będziecie też mogli przesłać sobie muzyczną dedykacje  podczas okolicznościowych wydarzeń takich jak urodziny, imieniny, walentynki itp. 

Każda klasa w przypisanym jej dniu będzie mogła stworzyć własną audycję.

 SU zaprasza chętnych uczniów do :

  • przeprowadzenia wywiadów z cyklu „3 pytania do…”
  • głośnego czytania w ramach „ Długie przerwy z książką” 
  • przygotowania „Dowcipu dnia”
  •  przeczytania porannych powitań 
  • przygotowania wiadomości  z kraju i ze świata
  • przygotowanie informacji na temat „Dni tematycznych” np. Dzień Liczby Pi.

 

Korzyści:

- Nauczyliśmy się współpracy, przedsiębiorczości (zdobywanie środków na zakup sprzętu)

- Współpraca z rodzicami: spotkanie, pomoc przy pieczeniu ciastek

- Dzięki radiowęzłowi informacja dotrze szybko do wszystkich

 

 Zaangażowani 

Członkowie Samorządu Uczniowskiego z opiekunem, rodzice, dyrektor

 

Trudności

Wydłużający się czas oczekiwania na montaż radiowęzła.