Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 19 im. Mieszka I w Białymstoku
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów.
Data ostatnich wyborów: 
piątek, Grudnia 6, 2019
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Dnia 02.12.2019 uczniowie biorący udział w projekcie spotkali się w bibliotece szkolnej i przygotowali treść oraz przebieg zajęć. Po uzgodnieniu szczegółów z wychowawcami klas 1-3 06.12.2019 zorganizowaliśmy lekcje dla młodszych kolegów. Na początku lekcji opowiedzieliśmy czym jest SU, jakie zadanie wykonuje, jak przebiegają wybory i kto może w nich uczestniczyć. Odpowiadzieliśmy także na pytania dzieci. Podsumowaniem zajęć była krzyżówka związana z tematem lekcji.

:D

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowani byli wychowawcy klas 1-3.:D

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realizacji wyzwania było przedstawienie treści w zrozumiały dla nich sposób.:D

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem na pewno była wysoka aktywność i zaangażowanie dzieci.
:D

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drodzy uczniowie,

Dziękuję za Waszą relację i że nie czekaliście z jej zamieszczeniem do 8 grudnia :)

Wygląda na to, że wybory cieszyły się dużą popularnością, czego najlepszym dowodem frekwencja w wysokości 93%. Gratuluję! Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania pokazują, że zorganizowaliście lokal wyborczy, którego nie powstydziłaby się Państwowa Komisja Wyborcza. Cieszę się, że sporo skorzystały same kandydatki, zarówno jeśli chodzi o przełamywanie lęku przed wystąpieniami publicznymi jak i nawiązanie nowych relacji, czy nawet przyjaźni.
Niestety obawiam się, że pomimo tak wielu pozytywów nie będę mógł zaakceptować tego wyzwania. Nie mam pewności, czy podaliście link do właściwego regulaminu, ponieważ na jego podstawie mam wątpliwości co do demokratyczności przeprowadzonych wyborów. Jednym z podstawowych wymagań dla tego wyzwania jest iż:

×Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania. W szczególności: ordynacja nie ogranicza prawa do kandydowania ze względu na oceny (w tym z zachowania) ani opinię wychowawcy lub dyrektora.

Zgodnie z tą ordynacją opiekun samorządu uczniowskiego wybierany jest przez dyrektora szkoły, a nie przez uczniów jak miało to miejsce w Waszych wyborach. Dlatego nie mam pewności, czy podlinkowany regulamin jest aktualny. Jeśli tak, to sugerowałbym podjąć się wyzwania nr 3 i dokonać przeglądu zapisów i dostosowanie go do Waszych potrzeb ( jest jeszcze kilka zmian, które dobrze by było wprowadzić). Później możecie zastanowić się, czy nie powtórzyć wyborów.

Być może, macie teraz nietęgie miny, bo nie zaakceptowałem Waszego wyzwania. Wierzcie mi, bądź nie, ale nie czerpię z tego satysfakcji. Mam świadomość pracy jaką włożyliście w wybory oraz wydaje się bardzo pozytywnej atmosfery wokół całego procesu wyborczego i zdaje sobie sprawę, że tym bardziej może być to dla Was trudne doświadczenie. Z drugiej strony te same fakty pozwalają być spokojnym, że macie w sobie wystarczająco dużo energii żeby zrealizować wyzwanie 3 i dokonać przeglądu regulaminu i dokonać jego poprawek.

Pozdrawiam,
Tomasz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Odpowiedź po porpawce

Droga grupo,

Jeśli dobrze liczę, to zajęcia na temat wyborów dla młodszych klas przeprowadziliście jeszcze przed moją odpowiedzią odnośnie przeprowadzonego głosowania. Z tego wnioskuję, że zdecydowaliście się na taką aktywność z własnej chęci, a nie jako konieczne działanie ratunkowe, co moim zdaniem jest godne najwyższego uznania.

Co do samego wyzwania, najbardziej cieszy mnie fakt, że zorganizowaliście zajęcia w pełni samodzielnie, cp było esencją tego zadania. Na początku zwołaliście spotkanie, na którym przygotowaliście treść oraz przebieg zajęć, następnie uzgodniliście szczegóły z wychowawcami klas i na koniec sami staliście się nauczycielami. Myślę, że doskonałym posunięciem, było zaproszenie dzieci na dywan – to akurat wynika z bogatej dokumentacji fotograficznej, za którą bardzo dziękuję. Cieszy mnie również, że za największy sukces uznaliście aktywność i zaangażowanie uczniów, bo to oznacza, że pokonaliście trudność, którą mieliście z dopasowaniem treści do wieku odbiorcy. Tak więc bardzo gratuluję i oczywiście akceptuję Waszą relację.

Pozostaje jeszcze kwestia wyborów i regulaminu. Sądzę, że przed kolejnym głosowaniem powinniście wprowadzić kilka najistotniejszych zmian, żeby zagwarantować demokratyczny charakter procesu wyborczego. Jeśli będziecie mieli ochotę, możemy nad tym usiąść podczas naszego spotkania, które mam nadzieję już wkrótce.

Na koniec chciałbym napisać, że czytając Waszą relację miałem wrażenie, że organizacja zajęć w klasach 1-3 dały Wam samym dużo radości i satysfakcji. Mam nadzieję, że będzie tak również przy okazji realizacji kolejnych wyzwań.

Pozdrawiam,
Tomasz