Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grojcu
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO: Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.
Data ostatnich wyborów: 
piątek, Czerwca 14, 2019
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wybory SU.

Ponieważ poprzedni zarząd SU tworzyli uczniowie klasy VIII pani dyrektor zażyczyła sobie aby wybory do SU odbyły się w czerwcu 2019 r.tak aby we wrześniu nowy rok szkolny powitał już nowy zarząd Su.  Kandydować mogli wszyscy uczniowie  klas III- VII, ale prawo wyborcze czynne mieli zgodnie z regulaminem wszyscy uczniowie naszej szkoły. Kandydaci do Zarządu SU zostali przedstawieni przez ustępujący zarzą na apelu. Kandydaci na forum całej szkoły przedstawili krótko dlaczego chcą kandydować, co chceliby zrobić dla swoich kolegów. Każdy uczeń ( nawet jeśli był nieobecny na apelu) mógł też zapoznać się z programem wyborczym dzięki plakatom, które wisiały na szkolenym korytarzu. Niestety nie odbyła się debata przedwyborcza. Mimo to uczniowie mogli podczas rozmów na przerwać podyskutować z kandydatami ( nasza szkoła jest bardzo mała -87 uczniów więc wszyscy dobrze się znają). Uczniowie z klasy VIII przygotowali szkolenie dla klas I-II na temat zasad głosowania. Pokazali im karty wyborcze, przeszkolili jak należy je wypełnić. Przygotowali listy wyborcze, listy obecności a także klasę, w której odbyły się wybory. Komisję skrutacyjną tworzyli przedstawiciele klas V-VIII ( po jednym uczniu z każdej klasy). Karty wyborcze przygotowaliśmy według wzoru z poradnika CEO.

Frekwencja wyborcza-93,7%, Głosy nieważne - 5.

W wyborach zwycięzył Kamil - uczeń klasy V ( obecnie VI). Kamil w swoim programie wyborczym miał organizację imprez integrujących uczniów takich jak "Noc filmowa", turniej gier planszowych ( to według nas zaważyło na jego zwycięstwie). Proponował także ścislejszą współpracę z zarządu z samorządami klasowymi i panią dyrektor.

Nowym pomysłem wcielonym w zycie  podczas ostatnich wyborów było zorganizowanie szkolenia dla najmłodszych uczniów. Komisja wyborcza odpowiedzialna za przeprowadzenie wyborów zauważyła, że najmłodsi mają problemy z samodzielnym oddanie głosu. Nie bardzo wiedzieli co zrobić z kartą wyborczą. Zarząd SU postanowił więc zorganizować dla nich specjalne szkolenie. Uczniowie najstarszej klasy poprosili wychowawców klas I-II o zgodę na spotkanie  z pierwszo i drugoklasistami, podczas którego pokazali im jak wygląda karta wyborcza i przećwiczyli z nimi  jak należu oddać ważny głos. Wybory pokazały, że był to dobry pomysł. Najmłodsi potrafili samodzielnie zagłosować. Będziemy każdego roku organizować takie szkolenia.

Plusy naszych wyborów:

- glosowanie powszechne, równe, tajne, bezpośrednie 

- kazdy uczen może kandydowac

- szkolenie dla najmłodszych

- wysoka frekwencja wyborcza

Minusy:

- brak debaty ( uważamy, że debata jest bardzo ważna, gdyż daje możliwość porównania pomysłow nkandydatów. Chcemy nauczyć naszych kolegów zasad organizowania debat, w tym celu  przeprowadzimy na początku II półrocza debatę na zmian , które uczniowie chceliby wprowadzić w naszej szkole). 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Poza zespołem projektowym w prace byli zaangażowani : aktualny przewodniczacy SU, i przewodniczący klas IV-VII.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Nasze wybory odbyły się przed przystąpieniem do programu więc  większość zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów zrealizowali uczniowie poprzedniej klasy VIII.  Musieliśmy się z nimi skontaktować aby móc przeanalizować procedurę przeprowadzenia ostatnich wyborów. Z doświadczenia naszych kolegów widzimy ,że samo przzeprowadzenie wyborów technicznie jest proste. Wyzwaniem dla nas będzie przygotowanie kolegów do debaty. Wierzymy jednak, że nam sie uda.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest to ,że wybory odbywają się zgodnie z opracowaną przez uczniów "ordynacją wyborczą" ( korzystaliśmy z poradnika CEO) i każdy uczeń , niezależnie od ocen czy oceny z zachowania może wziąc udział. Przed opraciwaniem regulaminu wyborów tylko uczniowie z co najmniej bardzo dobrym zachowaniem mogli kandydować. Sukcesem było także szkolenie dla najmłoszych kolegów.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dziękuję! 

Akceptuje :) 

Sylwia 

Komentarze

Wybory SU.

Ponieważ poprzedni zarząd SU tworzyli uczniowie klasy VIII pani dyrektor zażyczyła sobie aby wybory do SU odbyły się w czerwcu 2019 r.tak aby we wrześniu nowy rok szkolny powitał już nowy zarząd Su.  Kandydować mogli wszyscy uczniowie  klas III- VII, ale prawo wyborcze czynne mieli zgodnie z regulaminem wszyscy uczniowie naszej szkoły. Kandydaci do Zarządu SU zostali przedstawieni przez ustępujący zarzą na apelu. Kandydaci na forum całej szkoły przedstawili króyko dlaczego chcą kandydować, co chceliby zrobić dla swoich kolegów. Każdy uczeń ( nawet jeśli był nieobecny na apelu) mógł też zapoznać się z programem wyborczym dzięki plakatom, które wisiały na szkolenym korytarzu. Niestety nie odbyła się debata przedwyborcza. Mimo to uczniowie mogli podczas rozmów na przerwać podyskutować z kandydatami ( nasza szkoła jest bardzo mała -87 uczniów więc wszyscy dobrze się znają). Uczniowie z klasy VIII przygotowali szkolenie dla klas I-II na temat zasad głosowania. Pokazali im karty wyborcze, przeszkolili jak należy je wypełnić. Przygotowali listy wyborcze, listy obecności a także klasę, w której odbyły się wybory. Komisję skrutacyjną tworzyli przedstawiciele klas V-VIII ( po jednym uczniu z każdej klasy). 

Plusy naszych wyborów:

- glosowanie powszechne, równe, tajne, bezpośrednie 

- kazdy uczen może kandydowac

Minusy:

- brak debaty ( uważamy, że debata jest bardzo ważna, gdyż daje możliwość porównania pomysłow nkandydatów. Chcemy nauczyć naszych kolegów zasad organizowania debat, w tym celu  przeprowadzimy na początku II półrocza debatę na zmian , które uczniowie chceliby wprowadzić w naszej szkole). 

Wybory SU.

Ponieważ poprzedni zarząd SU tworzyli uczniowie klasy VIII pani dyrektor zażyczyła sobie aby wybory do SU odbyły się w czerwcu 2019 r.tak aby we wrześniu nowy rok szkolny powitał już nowy zarząd Su.  Kandydować mogli wszyscy uczniowie  klas III- VII, ale prawo wyborcze czynne mieli zgodnie z regulaminem wszyscy uczniowie naszej szkoły. Kandydaci do Zarządu SU zostali przedstawieni przez ustępujący zarzą na apelu. Kandydaci na forum całej szkoły przedstawili króyko dlaczego chcą kandydować, co chceliby zrobić dla swoich kolegów. Każdy uczeń ( nawet jeśli był nieobecny na apelu) mógł też zapoznać się z programem wyborczym dzięki plakatom, które wisiały na szkolenym korytarzu. Niestety nie odbyła się debata przedwyborcza. Mimo to uczniowie mogli podczas rozmów na przerwać podyskutować z kandydatami ( nasza szkoła jest bardzo mała -87 uczniów więc wszyscy dobrze się znają). Uczniowie z klasy VIII przygotowali szkolenie dla klas I-II na temat zasad głosowania. Pokazali im karty wyborcze, przeszkolili jak należy je wypełnić. Przygotowali listy wyborcze, listy obecności a także klasę, w której odbyły się wybory. Komisję skrutacyjną tworzyli przedstawiciele klas V-VIII ( po jednym uczniu z każdej klasy). 

Plusy naszych wyborów:

- glosowanie powszechne, równe, tajne, bezpośrednie 

- kazdy uczen może kandydowac

Minusy:

- brak debaty ( uważamy, że debata jest bardzo ważna, gdyż daje możliwość porównania pomysłow nkandydatów. Chcemy nauczyć naszych kolegów zasad organizowania debat, w tym celu  przeprowadzimy na początku II półrocza debatę na zmian , które uczniowie chceliby wprowadzić w naszej szkole). 

Wybory SU.

Ponieważ poprzedni zarząd SU tworzyli uczniowie klasy VIII pani dyrektor zażyczyła sobie aby wybory do SU odbyły się w czerwcu 2019 r.tak aby we wrześniu nowy rok szkolny powitał już nowy zarząd Su.  Kandydować mogli wszyscy uczniowie  klas III- VII, ale prawo wyborcze czynne mieli zgodnie z regulaminem wszyscy uczniowie naszej szkoły. Kandydaci do Zarządu SU zostali przedstawieni przez ustępujący zarzą na apelu. Kandydaci na forum całej szkoły przedstawili króyko dlaczego chcą kandydować, co chceliby zrobić dla swoich kolegów. Każdy uczeń ( nawet jeśli był nieobecny na apelu) mógł też zapoznać się z programem wyborczym dzięki plakatom, które wisiały na szkolenym korytarzu. Niestety nie odbyła się debata przedwyborcza. Mimo to uczniowie mogli podczas rozmów na przerwać podyskutować z kandydatami ( nasza szkoła jest bardzo mała -87 uczniów więc wszyscy dobrze się znają). Uczniowie z klasy VIII przygotowali szkolenie dla klas I-II na temat zasad głosowania. Pokazali im karty wyborcze, przeszkolili jak należy je wypełnić. Przygotowali listy wyborcze, listy obecności a także klasę, w której odbyły się wybory. Komisję skrutacyjną tworzyli przedstawiciele klas V-VIII ( po jednym uczniu z każdej klasy). 

Plusy naszych wyborów:

- glosowanie powszechne, równe, tajne, bezpośrednie 

- kazdy uczen może kandydowac

Minusy:

- brak debaty ( uważamy, że debata jest bardzo ważna, gdyż daje możliwość porównania pomysłow nkandydatów. Chcemy nauczyć naszych kolegów zasad organizowania debat, w tym celu  przeprowadzimy na początku II półrocza debatę na zmian , które uczniowie chceliby wprowadzić w naszej szkole).