Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa nr2 im. Jana Pawła II w Szydłowcu
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO: Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.
Data ostatnich wyborów: 
wtorek, Października 1, 2019
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Została powołana komisja wyborcza, która ogłosiła zasady zgłaszania kandydatur do samorządu, stworzyła listy wyborcze, przygotowała karty do głosowania, przygotowała miejsce wyborcze, przeprowadziła wybory, przeliczyła głosy oraz ogłosiła na tablicy Samorządu Uczniowskiego wyniki głosowania. W głosowaniu wzięło udział 315 uczniów klas 4-8 na 326.

REGULAMIN
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2
IM. JANA PAWŁA II W SZYDŁOWCU

Rozdział III

TRYB WYBORU ORGANÓW SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

§8.

Samorząd Klasowy wybierany jest przez uczniów klasy zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 stanu klasy na początku roku szkolnego.

§9.

Bezpośrednio po wyborach Samorząd Klasowy wybiera spośród siebie osoby funkcyjne. W przypadku niespełnienia właściwie swoich zadań w ciągu roku lub na swój wniosek oraz gdy funkcja powoduje u ucznia trudności w nauce, uczeń może zostać odwołany z zajmowanego stanowiska. W takim przypadku niezwłocznie dokonuje się wyboru innego kandydata.

§10.

Kandydatów Rady SU zgłaszają Samorządy Klasowe po 2 osoby z każdej klasy IV – VIII.

§11.

Kandydaci do Zarządu SU muszą spełniać następujące warunki:

  • uzyskać co najmniej średnią ocen 4,0 z wszystkich przedmiotów nauczania,
  • posiadać co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.

Na tydzień przed planowanymi wyborami umieszcza się zarządzenie o ich przeprowadzeniu w formie plakatu na terenie szkoły

§12.

Tryb wyboru Zarządu SU:

  1. W wyborach biorą udział uczniowie klas IV –VIII (zgłoszeni przez klasy jako członkowie Rady SU) w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
  2. Członkami Zarządu zostają kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
  3. W celu przeprowadzenia wyborów Rada SU powołuje 3 osobową komisję wyborczą, w skład której nie mogą wchodzić osoby kandydujące.
  4. Nad przebiegiem wyborów czuwa opiekun SU.
  5. Kadencja wszystkich organów SU trwa 1 rok.
  6. Wybory do Zarządu SU składają się z dwóch części:
  1. do dnia 15 września każdego roku szkolnego każda klasa dokona wyboru maksymalnie 2 kandydatów do Zarządu SU,
  2. w ciągu dwóch kolejnych dni przewodniczący klas zgłaszają opiekunowi SU wybranych kandydatów do Zarządu z ich krótką charakterystyką; kandydatury opiniuje wychowawca klasy,
  3. od dnia ustalonego przez opiekunów SU trwa kampania wyborcza kandydatów do Zarządu, która nie może zakłócać pracy szkoły.
  4. Każdy uczeń zasiadający w Radzie SU otrzymuje kartę wyborczą z nazwiskami kandydatów do Zarządu SU.
  5. Głosować można tylko na jednego kandydata poprzez postawienie znaku X.
  6. W skład Zarządu samorządu wejdą kandydaci, którzy otrzymali kolejno największą ilość głosów.
  1. Dopuszcza się przeprowadzanie wyborów do Samorządu Uczniowskiego na innych zasadach, np. w przypadku realizowania projektów, programów własnych itp.
  2. Wybory Zarządu SU powinny zakończyć się do 30 września każdego roku szkolnego.
  3. Nowy Zarząd powinien się ukonstytuować, wybierając spośród siebie osoby funkcyjne.
  4. Członka Rady i Zarządu SU można odwołać, jeżeli:
    1. narusza Regulamin SU,
    2. nie wypełnia Regulaminu Ucznia,
    3. nie bierze udziału w pracach SU,
    4. znacznie spadną jego wyniki w zakresie nauki i zachowania,
  5. Na miejsce odwołanego członka SU powołuje się ucznia, który uzyskał kolejno największą ilość głosów.
  6. Członek Rady i Zarządu SU może sam zrezygnować z działalności w SU.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Uczniowie klas 8

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

organizacja przebiegu głosowania przez poszczególne klasy

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

W szkole odbyły się wybory zgodne z demokratycznymi zasadami.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Każdy z kandydatów do pracy w Samorządzie Uczniowskim przedstawił swoją kandydature oraz program wyborczy. Cała spoleczność uczniowska miała możliwość zapoznania sie z kandytatami i ich programami działań.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzień dobry,

cieszę się, że przysłaliście opis Waszych działań związanych z realizacją wybranego obszaru z propozycji dotyczących pierwszego wyzwania. Zdecydowaliście się na relację z przeprowadzenia w Waszej szkole wyborów do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.

Wasza relacja jest zwięzła, ale zawiera większość wymaganych elementów. Umieściliście informację o tym, kiedy odbyły się wybory. Jest krótki opis wydarzenia. Wskazaliście na to, kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego). Określiliście, z jakiego powodu uważacie całą akcję za sukces. Cieszę się, że Wasze starania o przestrzeganie w wyborach demokratycznych zasad w pełnym zakresie przyniosły oczekiwany skutek.

Nazwaliście także trudność, z jaką przyszło się Wam zmierzyć: "organizacja przebiegu głosowania przez poszczególne klasy". Szkoda, że nie ma tutaj trochę obszerniejszej relacji. Nie jestem pewien, na czym ten kłopot konkretnie polegał. Czy wybory odbywały się w klasach, czy też miały powszechny, ogólnoszkolny charakter. Ciekawy jestem również, jak sobie poradziliście z pojawiającymi się problemami i czy zastanawialiście się, jak w przyszłości moglibyście im zaradzić. Optymistycznie brzmi dodatkowa informacja o tym, że każdy członek Waszej szkolnej społeczności  miał możliwość zapoznania się z kandydatami i ich programami działań. Trochę zabrakło mi tutaj choćby jednego zdania o tym, jak się to konkretnie odbywało.

Otrzymałem także Waszą ordynację wyborczej, część regulaminu samorządu.

Jeśli możecie, podajcie także w dodatkowych informacjach dane o tym, czy i w jaki sposób organizacja wyborów pozwoliła zachować tajność głosu (oraz samego aktu głosowania). Ciekawi mnie też, czy- zgodnie z demokratycznymi zasadami- nie było tego dnia nikogo w szkole wykluczonego z prawa do oddania głosu oraz dane o tym, ile osób głosowało i jaka była frekwencja.

Pozdrawiam serdecznie

Janusz Żmijski