Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
1. Wybory - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Buczu
Opiekun szkolnego SU zorganizował grupę uczniów z klasy 8, która była odpowiedzialna za
przeprowadzenie wyborów. Kilka dni przed debatą przedwyborczą zgłaszali się kandydaci na
przewodniczącego szkoły do tejże grupy oraz do opiekuna. Kandydatów było dwóch z klasy 8.
Następnie każdy kandydat miał kilka dni na przygotowanie swojej kampanii przez przygotowanie
plakatów zachęcających do głosowania na siebie. Uczniowie każdej klasy zostali poinformowani o
debacie przez wychowawców. W wyznaczonym terminie kandydaci spotkali się z uczniami i
uczennicami odwiedzając każdą klasę w szkole od 1 do 8. Na samym początku spotkania kandydaci
zaprezentowali się i przedstawili swoje pomysły. Następnie pozostali uczniowie zadawali im pytania.
Podczas zadawania pytań narodziło się dużo ciekawych sugestii. Dyskusje dotyczyły ciekawych i
ważnych dla uczniów kwestii, którymi powinien zająć się samorząd w najbliższym czasie. Wśród
poruszanych tematów były m.in. przerwy spędzane na podwórku szkolnym, organizacją większej
liczby dyskotek, przywrócenie sklepiku szkolnego, sprzedaż kanapek, imprez i zajęć integracyjnych.
Każdy mógł przedstawić swoje oczekiwania wobec przyszłego przewodniczącego. Wszyscy odnosili
się do siebie z szacunkiem i wzajemnie się słuchali. Debata odbyła się we wrześniu dzień przed
wyborami przewodniczącego i członków Samorządu Uczniowskiego.
wychowawcy poszczególnych klas, w których odbywały się wybory i uczniowie
Zadanie nie sprawiało większych trudności
debata odbyła się bez żadnych trudności w miłej atmosferze i wszyscy odnosili
się do siebie z szacunkiem i wzajemnie się słuchali.
Witajcie,
gratuluje efektu. Spogladajac na informacje o planach Samorządu Uczniowskiego na ten rok szkolny, wygląda na to ze wybraliscie dobrych kandydatów:)
Mam nadzieje, że w przyszłości, przed organizacją kolejnych wyborów również będziecie organizować tego typu spotkania. Zachęcam do tego, aby jak największy ciężar organizacji przerzucić na uczniów i uczennice, i myślę również że ciekawym rozwiązaniem, byłoby zebranie pytań od pozostałej społeczności szkolnej - tak aby kandydaci i kandydatki mogli jak najlepiej przygotować się do udzielania odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Sylwia
- Zaloguj się aby dodać komentarz.
Komentarze
Opiekun szkolnego SU zorganizował grupę uczniów z klasy 8, która była odpowiedzialna za
przeprowadzenie wyborów. Kilka dni przed debatą przedwyborczą zgłaszali się kandydaci na
przewodniczącego szkoły do tejże grupy oraz do opiekuna. Kandydatów było dwóch z klasy 8.
Następnie każdy kandydat miał kilka dni na przygotowanie swojej kampanii przez przygotowanie
plakatów zachęcających do głosowania na siebie. Uczniowie każdej klasy zostali poinformowani o
debacie przez wychowawców. W wyznaczonym terminie kandydaci spotkali się z uczniami i
uczennicami odwiedzając każdą klasę w szkole od 1 do 8. Na samym początku spotkania kandydaci
zaprezentowali się i przedstawili swoje pomysły. Następnie pozostali uczniowie zadawali im pytania.
Podczas zadawania pytań narodziło się dużo ciekawych sugestii. Dyskusje dotyczyły ciekawych i
ważnych dla uczniów kwestii, którymi powinien zająć się samorząd w najbliższym czasie. Wśród
poruszanych tematów były m.in. przerwy spędzane na podwórku szkolnym, organizacją większej
liczby dyskotek, przywrócenie sklepiku szkolnego, sprzedaż kanapek, imprez i zajęć integracyjnych.
Każdy mógł przedstawić swoje oczekiwania wobec przyszłego przewodniczącego. Wszyscy odnosili
się do siebie z szacunkiem i wzajemnie się słuchali. Debata odbyła się we wrześniu (17.09.2019) dzień przed
wyborami przewodniczącego i członków Samorządu Uczniowskiego.
Witajcie,
gratuluje efektu. Spogladajac na informacje o planach Samorządu Uczniowskiego na ten rok szkolny, wygląda na to ze wybraliscie dobrych kandydatów:)
Mam nadzieje, że w przyszłości, przed organizacją kolejnych wyborów również będziecie organizować tego typu spotkania. Zachęcam do tego, aby jak największy ciężar organizacji przerzucić na uczniów i uczennice, i myślę również że ciekawym rozwiązaniem, byłoby zebranie pytań od pozostałej społeczności szkolnej - tak aby kandydaci i kandydatki mogli jak najlepiej przygotować się do udzielania odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Sylwia