Obrazek użytkownika Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 5 im. Józefa Piłsudskiego w Zamościu
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 

Całą grupą głowiłyśmy się nad pomysłem, co i gdzie zrobić, aby nasza szkoła była przyjemna i fajna dla uczniów, by lekcje i przerwy nie były nudne i monotonne. Pomysłałyśmy o stworzeniu fajnej przestrzeni dla uczniów, tylko w naszym budynku szkoły trudno znaleźć wolną przestrzeń, ponieważ nasza szkoła jest wiekowa ( w tym roku obchodzimy 95 - lecie jej powstania) i każdy zakątek jest zagospodarowany. Po zasięgnięciu opinii u Pani Renaty Terleckiej, która jest nauczycielem architektury krajobrazu w naszej szkole i ma smykałkę do rzeczy robionych samodzielnie tzw. DIY (z ang. Do It Yourself) postawiłyśmy stworzyć przestrzeń dla uczniów na zewnątrz. Przestrzeń zarówno do nauki (lekcje w hamakach w ciepłe dni), jak i do wypoczynku podczas przerw.

Za szkołą mamy rozległe tereny rekreacyjne, gdzie rośnie dużo drzew. Po obejrzeniu tej przestrzeni doszłyśmy do wniosku, że jest to super miejsce na zapełnienie go kolorowymi hamakami. Opracowałyśmy pomysł  Hamakowego zakątka i przedstawiłyśmy go Panu Dyrektorowi, który go z przyjemnością zaakceptował. 

Przystąpiłyśmy więc do realizacji już projektu. Po pierwsze postanowiłyśmy wraz z naszą opiekunką Panią Natalią i Panią Renatą że hamaki wykonamy samodzielnie, a nie będziemy kupować gotowych. Część z nas mieszka w Internacie, gdzie nasza opiekunka projektu Pani Natalia jest wychowawcą i mogłyśmy po południu wyruszyć do miasta w poszukiwaniu materiałów, do wykonania hamaków. Ciekawe i kolorowe materiały znalazłyśmy w ciuchlandzie. Grube zasłony, które tam znalazłyśmy nadawały się idealnie. W sklepie była promocja "Wszystko po 1 zł", więc nie wykosztowałyśmy się i dodatkołwo zadbałyśmy kupując używane materiały do ponownego wykorzystania czyli zahaczamy o ideologię recyklingu. :-) Pani Terlecka podarowała nam także materiały nadające się na hamaki, które znalazła u ciebie w domu. Pani Natalia uprała i wyprasowała zasłony, a następnie wraz z Panią Renatą pocięłyśmy materiały na odpowiednie rozmiary.

Niestety pandemia pokrzyżowała nam plany. Pani Renata miała przywieźć swoje maszyny do szkoły i pokazać nam, jak uszyć hamaki. Do szycia zgłosiły się do nas także inne nauczycielki które chciały pomóc w realizacji tego zadania. Aby pomysł nie "umarł" Pani Renata wzięła materiały do siebie i szyje hamaki sama. Jeśli wrócimy do szkoły, to pomożemy jej szyć. Z całą pewnością, gdy wrócimy do szkoły, całym zespołem będziemy wieszać hamaki i tak jak miałyśmy zaplanowane w ostatnie wyzwaniu, zorganizujemy Dzień Integracyjny przy hamakach, aby każdy mógł podziwiać nasz pomysł, a realizację życzliwej nauczycielki. 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W przygotowaniu projektu pomaga nam pani Renata Terlecka- nauczycielka architektury krajobrazu. 

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze a właściwie najsmutniejsze jest to, że pandemia przerwała nam realizację wyzwania. Jednak hamaki się szyją i gdy wrócimy do szkoły zawisną w planowanym miejscu i hamakowy kącik będzie działał. 

 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Uważamy, że wpadłyśmy na fajny pomysł, który spodoba się wszystkim uczniom.

Nie poszłyśmy na łatwiznę :-)

Tworzymy coś z niczego (Recycling) :-)

Miałyśmy mieć darmowy kurs szycia na maszynie, więc przy okazji zdobyłyśmy nowe umiejetności :-)

Wzbogacimy ofertę szkoły.  Będziemy jedyną szkołą w mieście, gdzie lekcje odbywałyby się w hamakach w ciepłe dni! 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dziewczęta i miłe Panie nauczycielki, 

Bardzo się cieszę, że przesłaliście relację z czwartego wyzwania, mimo, że jeszcze nie zostało ono ukończone z powodu zamknięcia szkół. Zrobiłyście większość pracy, w tym bardzo ważną cześć, czyli wymyślenie pomysłu. Dopracowałyście go, pokonałyście przeciwności (brak miejsca w samym budynku), znalazłyście rozwiązanie, zmodyfikowałyście go i dostosowałyście pomysł do możliwości wymyślając hamaki. Znalazłyście sojuszników, którzy wsparli Was wiedzą np. Panią Renatę Terlecką. Przekonałyście Pana Dyrektora do swojego pomysłu. To bardzo ważne etapy realizacji projektu. Ostateczną realizację przerwała epidemia wirusa, ale zdążyłyście nawet kupić z odzysku, prawie za grosze odpowiednie materiały. BRAWA za przedsiębiorczość, oszczędność i dbałość o środowisko. Zdążyłyście nawet przygotować wykroje pod hamaki. 

Pomysł jest świetny, nietypowy i jak piszcie nowatorski w waszej okolicy. Liczę, że wirus się uspokoi, wrócicie wkrótce do szkoły i zorganizujecie finał swojego projektu. Kolorowe hamaki zawisną i wasz Hamakowy zakątek będzie działał.  Mam nadzieję, że prześlecie nam wtedy zdjęcia. 

Uważam , że było to Super działanie i  jest to Super Relacja, zatem taki status jej przyznaję. Brawo WY!

Z pozdrowieniami

Wasza mentorka