Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
3. Działania uczniów - Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki" w Piasecznie
W celu zwiększenia zaangażowania w życie szkoły każdego ucznia, zdecydowaliśmy się na zebraniu Samorządu Uczniowskiego rozwiesić w najczęściej odwiedzanych miejscach w szkole plakaty z kartek A2 z nagłówkiem ,,Nowy semestr - nowe pomysły’’. Każdy uczeń mógł podejść i umieścić na plakatach swoją propozycję na działania Samorządu w nowym semestrze. W ciągu paru godzin kilka plakatów zapełniło się pomysłami.
Wszystkie propozycje z plakatów zostały posegregowane w grupy tematyczne i przeanalizowane przez członków Samorządu. Propozycje uczniów podzieliliśmy pod wzgledem kryterium szans ich realizacji. Niestety część musieliśmy odrzucić na samym początku ze względu na to, że dotyczyły całkowicie niemożliwych do realizacji spraw jak np. piątki wolne od nauki. Najciekawsze i najczęściej się powtarzające pomysły naszych kolegów i koleżanek to: noc integracyjna w szkole, więcej imprez/gier grupowych (dyskoteki, bale, zabawa w chowanego w szkole), tygodnie różnych krajów, konkursy (z nagrodami), większe plakaty, otwarta sala gimnastyczna na przerwach, automaty z jedzeniem i piciem, tablety zamiast podręczników, łyżwy i rolki na godzinach wychowania fizycznego.
Ponadto w kilku klasach na godzinach wychowawczych przeprowadzono dodatkowo dyskusje nad najczęściej poroponowanymi przez uczniów wnioskami i możliwości ich realizacji.
Najciekawsze pomysły przedstawiliśmy dyrekcji i w miarę możliwości zrealizujemy je w najbliższym czasie.
W realizację tego wyzwania tak naprawdę byli zaangażowani wszyscy uczniowie, którzy wpisując swoje pomysły przyczynili się bezpośrednio do szerszej działalności samorządu. Ponadto w akcji wzięła udział również reszta członków samorządu uczniowskiego, którzy przygotowali arkusze i zachęcali do wpisywania pomysłów. Udało się także zaangażować trójki klasowe w działalność SU przy okazji tego działania. Wspierali nas niektórzy nauczyciele, na lekcjach których można było przedyskutować pomysły oraz dyrekcja, od której mamy wsparcie na realizację niektórych z nich.
Trochę obawialiśmy się, że pomysły będą tylko głupkowate, a nasi koledzy nie podejdą do tematu poważnie. Myliliśmy się, a dzięki tej akcji uwierzyliśmy w uczniów naszej szkoły.
Największym sukcesem było to, że uczniowie prowadzili rozmowy ze sobą stojąc przy arkuszach pomysłów i debatowali. Cieszy nas, że w szkole przez parę dni mieliśmy kilka miejsc, w których uczniowie mogli zaangażować się i zachęcić do pracy w samorządzie. Nasza ekipa powiększyła się o kilku kolejnych członków, co również uważamy za sukces. Udało się także zaangażować trójki klasowe w działalność SU przy okazji tego działania.
Witajcie,
Dziękuję za Waszą relację. Cieszę się, że udało Wam się zorganizować z sukcesem to działanie.
Bardzo mi się podoba, że wybraliście formę plakatową, która dawała możliwość także anonimowej wypowiedzi. To dało szansę na dodanie swoich pomysłów uczniom, którzy może osobiście obawialiby się wypowiadać . Najważniejsze, że każdy uczeń miał możliwość się wypowiedzieć i coś zaproponować od siebie. Świadczy to o dużej świadomości, jak powinna wyglądać samorządność uczniowska. Dobrą praktyką jest również dyskusja nad zebranymi pomysłami ponownie ze wszystkimi uczniami w poszczególnych klasach.
Osiągnęliście efekt w postaci zebrania pomysłów uczniów. W węższym gronie opracowaliście je i wprowadziliście w plan pracy - wielkie gratulacje. Już nawet przedstawiliście plan pomysłów, które są możliwe i warte realizacji dyrekcji. Super!
Super, że w całość działania zaangażowaliście właściwie całą społeczność szkolną, w ten sposób wszyscy uczniowie zaangażowali się w sprawę. Widać, że taka diagnoza chyba była w Waszej społeczności potrzebna.
Teraz trzymam kciuki za wdrożenie wszystkich ważnych dla Waszej społeczności szkolnej pomysłów z powstałej podczas realizacji tego wyzwania listy.
Pozdrawiam
Wasza mentorka
- Zaloguj się aby dodać komentarz.