Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
3. Działania uczniów - Szkoła Podstawowa nr 19 im. Mieszka I w Białymstoku
Od pazdziernika co tydzień spotykaliśmy się na zajęciach, w czasie których opracowaliśmy kartę uczestnika gry miejskiej, pytania do gry, przygotowaliśmy pieczątki, opracowaliśmy punkty na terenie miasta, które uczestnicy musieli odwiedzić i odpowiedzieć na pytania. Szukaliśmy sponsorów, którzy pomogli nam w finansowaniu nagród. Przygotowaliśmy pisma o patronaty do Prezydenta Miasta Białegostoku i Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Do współpracy zaprosiliśmy Muzeum Wojska w Białymstoku, które udostępniło nam lokal. Sporządziliśmy plakat promujący grę miejską ,,Z Piłsudskim po Białymstoku- Białystok w Niepodległej'' oraz umieściliśmy informację na Facebooku i stronie szkoły.
10.11.2019r. w Muzeum Wojska w Białymstoku przygotowaliśmy stoisko dla uczestników gry. 11.11.2019r. o godzinie 11.11 rozpoczęła się gra. Każdy uczestnik otrzymał kartę gry i instrukcję. Zabawa polegała na odnalezieniu 9 ciekawych miejsc opisanych na karcie i rozwiązaniu zagadek, które czytali wolontariusze. Rozwiązanie każdej zagadki uprawniało do otrzymania punktu (stempel gry). Za zaliczenie 9 zagadek związanych z historią miasta Białegostoku uczestnik otrzymywał nagrodę (pendrive, książka, długopis, notatnik, smycz, a dodatkowo ocena celująca z historii). Gra trwała 3 godziny. Po zakończeniu z całym zespołem projektowym i wolontariuszami udaliśmy się na pizzę.
Efekty naszej pracy następnego dnia uwieczniliśmy na facebooku naszej szkoły.
W realizację wyzwania spoza zespołu byli zaangażowani uczniowie klas 6-8 oraz czterech nauczycieli.
Najtrudniejsze w realizacji tego wyzwania było napisanie wniosków o patronat do Prezydenta Miasta Białegostoku i Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku.
Za sukces uważamy bardzo duże zainteresowanie i frekwencję uczestników (200 osób).
Drodzy uczniowie,
Dziękuję bardzo za kolejną relację i przepraszam, że kazałem Wam tyle czekać z odpowiedzią. Przyznam szczerze, miałem spory ból głowy i zastanawiałem się jak podejść do Waszej relacji. Zastanawiałem się, czy współudział nauczycieli nie przekreśla podstawowego kryterium tego wyzwania, czyli samodzielnej organizacji obchodów przez uczniów. Ostatecznie uznałem, że imprezę tej skali trudno byłoby zorganizować zupełnie bez udziału osób dorosłych ( w liceum może tak, ale w podstawówce nie bardzo), a wsparcie nauczycieli, nie musi jednoznacznie eliminować samodzielności. W związku z powyższym zakładam, że to Wy byliście inicjatorem i głównym motorem napędowym obchodów Święta Niepodległości.
Jestem pod ogromnym wrażeniem sposobu w jaki zaplanowaliście wydarzenie i szeregu działań jakie podjęliście przed jego rozpoczęciem. Na pewno dobrym pomysłem, było poddanie się rygorowi systematycznych spotkań i to już od początku października. Bardzo się cieszę, że mieliście odwagę zwrócić się do sponsorów, o czym sami napisaliście, że był to najtrudniejszy element wyzwania. Chyba najlepszą nagrodą za podjęty wysiłek była pozytywna odpowiedź. Chociaż nawet gdyby tak się nie stało, to chciałbym docenić samą chęć zaangażowania podmiotów innych niż szkoła i rodzice. (Myślę, że to jedna z mocniejszych stron tego wyzwania)
Cieszę się, że pamiętaliście o działaniach promujących i informacyjnych ( plakat i facebook), być może właśnie dzięki temu mogliście cieszyć się tak wysoką frekwencją, a przecież był to dzień wolny! Kolejnym pozytywnym elementem było zaangażowanie tak wielu osób, tak więc podzielam Waszą ocenę, że był to największy sukces związany z realizacją tego wyzwania.
W podręczniku prosiliśmy jeszcze o podanie informacji:
× Dlaczego wybraliście akurat ten pomysł oraz
× Jak, gdzie i kiedy zaprezentowaliście efekty Waszej pracy
Dziękuję za zdjęcia dokumentujące Wasze obchody Święta Niepodległości, wyglądają naprawdę imponująco! Za Wami kolejne udane wyzwanie, aż żałuję, że zostały Wam tylko dwa, bo lubię czytać Wasze relacjeJ
Pozdrawiam,
Tomasz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Dziękuję za dodanie informacji o tym jak i gdzie zaprezentowaliście efekty Waszej pracy, to ważny element każdej inicjatywy! Przepraszam, że nie zauważyłem, że w tekście znajduje się infomracja, dlaczego zdecydoaliście się akurat na grę miejską. W związku z powyższym z radością zmieniam status wyzwania na zaakceptowane!
Pozdrawiam,
Tomasz
- Zaloguj się aby dodać komentarz.