Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 1 im. Generała Stanisława Dąbka w Lubaczowie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
3.Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 

Zabawa andrzejkowa odbyła się 28.11.2019r.  Impreza był podzielona na dwie grupy:

  • klasy młodsze od 1 do 3 od godziny 13.30 d0 16.00
  • klasy starsze od IV do VIII od godziny 16:30 do 19:30.

Przygotowania do andrzejek rozpoczęły się z samego rana zaraz na pierwszej lekcji. Uczniowie SU a także Ci którzy w tym czasie mieli lekcje wf na małej sali gimnastycznej pomagali w strojeniu sali. Jak dekoracje użyliśmy balony i własnoręcznie wykonane pompony z tiulu, które wieszaliśmy na sznurkach rozchodzących się po całej Sali gimnastycznej. Panowie z obsługi rozścielili maty chroniące parkiet, pan od muzyki rozstawił z chłopcami głośniki i sprzęt grający. DJ-ami zostali chłopcy z VIII b. Uczniowie klas od 1 do 3 bawili się głownie w rytmach muzyki disco polo. Największym hitem dla dzieci to Miłość w Zakopanem czy Przez twe oczy zielone. W trakcie trwania dyskoteki dzieci mogły uczestniczyć w dwóch atrakcjach zorganizowanych przez samorząd uczniowski. Na dzieci czekało koło fortuny, na którym oprócz wróżby kim będę w przyszłości czekała na wylosowanie także słodka niespodzianka. Drugą niespodzianką przygotowaną dla najmłodszych była foto-budka. W całości została wykonana własnoręcznie przez opiekuna samorządu. Do zdjęć zostały także wykonane elementy dekoracyjne w postaci andrzejkowych akcesoria. Pająki, wąsy, usta czy napisy robione na szaszłykowych patyczkach mogły ozdobić nie jedno zdjęcie. Szaleństwie dzieci nie było końca, niektóre ustawiły się po trzy raz do  koła fortuny.

 

Na andrzejki klas starszych także czekało koło fortuny i foto-budka. Obok sali czekała na spragnionych i głodnych uczniów kawiarenka. Większość przysmaków, które można było zakupić to pomoc od rady rodziców i opiekunów samorządów. Uczniowie mogli na niej kupić tosty, ciasta i napoje. W sprzedaży w kawiarence bardzo pomogli rodzicie. Prawda jest taka że gdyby nie uch pomoc to opiekunom SU nie udało by się opanować tworzącej się kolejki. Podczas kawiarenki udało się zebrać nie bagatelną sumę ponad tysiąca złotych. Pieniążki te przeznaczymy na realizację kolejnego projektowego wyzwania – kącika dla uczniów. Brawo i ogromne podziękowanie dla rodziców. Po kawiarence imprezowicze kierowali się w stronę wróżb. Każda klasa przygotowała wróżby aby podczas zabawy powróżyć kolegom i koleżankom. Przewidziany czas na wróżby to około 30 minut jednak za duża ilość uczniów wróżenie przeciągnęło się do godziny czasu. Kto jednak nie chciał brać w tym udziału, mógł pozostać na parkiecie. SU wcześniej w holu dawnego gimnazjum przygotował stoliki z podziałem na klasy i opis przedstawionej wróżby. Klasy przygotowały następujące wróżby:

  • VIII a -numerologię dat
  • VIII b - kolorowe pióra
  • VII a -balony z wróżbami
  • VII b- niespodziankę w balonie
  • VI a -ciasteczka z niespodzianką
  • VI b -magiczne filiżanki
  • VI c -szpilki prawdy
  • VI d -bajeczne jabłko
  • V a -zaczarowane buty
  • V b -serca z imionami, księga pytań
  • V c -jakim jesteś żywiołem?
  • V d -nie przygotowała nic ze względu na chwilowy brak wychowawcy
  • IV a -magię kolorów
  • IV b -magiczną kostkę.

Wróżby każdej klasy zostały wybrane wcześniej.  SU spotkał się z dyrektorem dnia 12 listopada w celu omówienia zabawy andrzejkowej. Na tym spotkaniu postanowiliśmy że zabawę andrzejkową w całości zorganizuje SU. Chcieliśmy jednak aby każdy klasy czuła się zaangażowana w organizację andrzejek stąd nasz pomysł na wróżby andrzejkowe od każdej klasy. Dyrektor poparł nasz pomysł. Na radzie pedagogicznej opiekun SU poinformował innych nauczycieli o zabawie andrzejkowej i potrzebie opracowania przez każda z klas wróżby. Swoje pomysły każda klasa miała zgłosić uczniom SU do dwóch tygodni. Aby uniknąć powtarzania się wróżb o kolejności zgłoszeń decydowała kolejność. W przypadku powtórzenia się wróżba klasa która zgłosiła pomysł jako druga musiała podjąć próbę wymyślenia innej wróżby. W trakcie wróżenia na korytarzu było istny gwar. Szaleństwa nie było końca. Do dyspozycji była także foto- budka. Uczniowie chętnie pozowali do zdjęć z przygotowanymi na tą okazję gadżetami. Nawet część nauczycieli w tym istnym szaleństwie dała się porwać i bardzo chętnie brała udział w wróżbach. Korytarz po wróżbach wyglądał jak po przyjściu tornado: strzępy balonów, konfetti, serduszka, kolorowe pióra i uśmiech na twarzy uczniów. Po chwilowym przerywniku czas wrócić na parkiet. Wśród muzyki pop, zamówień od swoich młodszych kolegów i koleżanek hitem okazała się belgijka. Gdy piosenka zabrzmiała uczniowie szybko ustawili się parami oraz utworzyli krąg. Wszyscy bawili się doskonale przy dobrze dobranej muzyce do wieku uczniów. O końcu zabawy poinformowała piosenka "To już jest koniec" zespołu Elektryczne Gitary. Wychodząc widać było zadowolenie uczniów widniejące na ich twarzach. Opowiadali i wspominali najlepsze momenty dyskoteki. Na koniec cieszy fakt, iż niektórzy uczniowie zostali z nami trochę dłużej. Wspólnymi siłami i przy pomocy wielu rąk udało nam się sprawnie posprzątać salę i szkołę na kolejny dzień. Pozostałe balony spakowaliśmy do worka i następnego dnia oddaliśmy do przedszkola, w którym dzieci także miały zabawę andrzejkową. Tam także radości dzieci nie było końca na taką ilość balonów. Także andrzejkowe akcesoria do foto- budki zostały przekazane dzieciom. Oni także tego dnia pozowali do zdjęć z naszymi akcesoriami.

Mimo wcześniejszych obaw klas 7 i 8 na obecność klas 4 i 5 w tracie zabawy andrzejkowej nie było widać miedzy uczniami różnicy wieku. Ci starsi chętnie bawili się z młodszymi a dopełnieniem całości były wspólne wróżby i taniec belgijka. Wspólna zabawa andrzejkowa w tak dużym gronie, zaangażowanie każdej klasy do przygotowania wróżb było dobrym pomysłem na integrację szkoły. Także w klasach uczniowie mieli możliwość próby swoich sił, wyłonił się lider klasowy, który był odpowiedzialny za wróżbę. Także sukces podwójny: integracja szkoły i każdego zespołu klasowego, a także współpraca między nauczycielami a SU przebiegła super.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

 

Do relaizacji tego wyzwania zaangażowani byli:

- uczniowie wszystkich klas naszej szkoły: głównie klasy od 4 do 8,

- przedstawiciele SU,

- rada rodziców i trójki klasowe poszcególnych klas,

- grono pedagogiczne wraz z dyrektorem,

- obsługa szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

 

Najtrudniejsze w realizacji zadania okzał sie dobór wróżb andrzejkowych. Niektóre z klas bardzo dobrze wywiązały sie ze swojego zadania i miała przygotowane nawet kilka wróżb. W trakcie jednak dopinania imprezy okazało się, że nie wszystkie klasy tak dobrze sobie z tym poradziły. Najgorzej miały jednak te klasy, które wybór zostawiły na ostatni dzień, gdyż większość wróżb się powtarzała. Wszystko jednak udało się rozwiązać przy pomocy nauczycieli i każda klasa ostatecznie wróżbę andrzejkową miała wybraną. W dniu imprezy wszystkie klasy super wywiązały się ze wspólnego wróżenia, oprócz jednej. Jedna z klas 6 nie przygotowała nic, mimo wcześniejszych ustaleń. Fakt ten jednak wyniłkał chyba z faktu, iż wychowawca tej klasy był w tym tygodniu i dniu nieobecny w szkole. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

 

Sukcesem w realizacji tego wyzwania jest fakt, iż do naszej zabawy andrzejkowej udało sie zaangażować wszystkich uczniów naszej szkoły. Wszystkie klasy od 4 do 8 były odpowiedzilane wraz z wychowawcą za przygotowanie wróż andzrejkowych. SU wraz z innymi uczniami odpowiedzialny był na wystrój sali gimnastycznej, część uczniów była DJ-ami na naszej imprezie, niektórzy uczniowie wraz z rodzicami prowadzili podczas imprezy kawiarenkę. Nauczyciele pomagali swoim uczniom w przeprowadzniu wróżb. Po imprezie wszyscy pomogliśmy obsłudze posprzątać szkołę na następny dzień. Udało nam się także wykorzystać dekoracje i przy okazji uradować dzieci z przedszkola. Sukces jest o tyle duży, iż frekwencja na imprezie była znacznie większa niż przewidywaliśmy. Imprezy szkolne nie zawsze bowiem cieszą sie aż tak wielkim zaisteresowaniem. Współpraca między SU a trójkami klasowymi i wychowawcami także przebiegła bez zastrzeżeń. Udało nam się wszystkiego doplinować i dla częsci z nas był to naprawde bardzo owocny i wyczerujacy dzień. SU przed imprezą spotkał się z dyrektorem w celu omowienia szczegółów imprezy i było to nasze pierwsze oficjalne spotkanie z dyrekcją. Po tym czasie takie spotaknia odbywają się już przynajmniej raz w miesiącu. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/pg/SP1Lubaczow/photos/?tab=album&album_id=2439822082898955&__xts__%5B0%5D=68.ARAVhdNdF-t0anyNfOdGHG8LSvIQkYGBmYsJwEIDNtX0ov4FQcVThRtT-kK0wJV-sDOwpUwAog9oygSVkom4argzvnTS7dpwkOqbyrmPbub_BkrwGsEFUzxOYdt-dKhxIEOghv5PZcysls6hUmwQZu8LRXes5lUhUut-BrBZLpR-77OHHCBvFQ4_20s4racwVX7HIHC61ZT1vgDDcCOpVxjoTAf3yb2Ugt4VDT0BQM0Cz73lQ1BEtTFQZxg3tXOBjmKs4WJIDSExYIn6LLE2DsNhM_YFaoaDvc6v7lB11cYJZuYxUSo3E6Hgeapu8xtTnflKeK2RvH-qxTrmYA0ncjvo_kJebVWd66o1GNKa5dfIoe3iutRFluZoc2veYkFLLpCYYoz_GqHcGBRFJshtPp78PQ
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Wow! Drogi zespole, to Wasze kolejne rewelacyjnie zrealizowane zakończone sukcesem  wyzwanie! Dlaczego? Nie będę się powtarzać, bo sami wiecie i napisaliście o tym odpowiadając, co uważacie za Was sukces związany z tym wyzwaniem. Wszystko, co ważne tam zawarliście, więc nie będę się powtarzać.

Kolejne Super działanie i  Super Relacja. Trzymajcie tak do końca. :-)

Z pozdrowieniami

Wasza mentorka