Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
2. Komunikacja i media - Szkoła Podstawowa w Bobach Kolonii
Zorganizowaliśmy w naszej szkole skrzynkę na pomysły/uwagi/wnioski uczniów naszej szkoły, których adresatem jest SU. By wzmocnić skuteczność całej akcji wprowadziliśmy na przerwach obiadowych dyżury władz SU naszej szkoły, w trakcie których mogli zgłaszać swoje pomysły, uwagi, wnioski inni uczniowie szkoły.
W ramach tego obszaru chcieliśmy się zmierzyć z problemami związanymi z tym wyzwaniem, tj. czasem i narzędziami komunikacji, chcieliśmy by ta komunikacja działała sprawnie, szybko i skutecznie. Wszyscy uczniowie wrzucali do postawionej w holu głównym czerwonej skrzynki pomysłów pomysły, które chcieliby zrealizować w naszej szkolnej przestrzeni. Najwięcej inicjatyw dotyczyło wprowadzenia w szkole możliwości korzystania z telefonów komórkowych na długich przerwach oraz możliwości powieszenia w szatni lusterka.
Poddaliśmy pod głosowanie te dwie inicjatywy. Głos można było oddać raz w czwartek, tj. 9 stycznia 2020 r. na trzeciej lekcyjnej. Głosowanie odbyło się online przy wykorzystaniu specjalnej platformy. Dbamy o naszą planetę! Więc pomyśleliśmy i o tym. Weronika, Ala i Martyna ze szkolnego zespołu Szkoły Demokracji udostępniły uczniom kod QR, dzięki któremu szybko można było przejść do formularza do głosowania. O akcji głosowania uczniowie zostali poinformowani na profilu FB Szkoła Demokracji Boby Kolonia oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym szkoły. Za możliwością korzystania z telefonów w szkole w trakcie długich przerw opowiedziało się 44 uczniów (86,3%), zaś za powieszeniem luster w szatni/toalecie 7 uczniów (13,7%). Ponieważ opcja korzystania z telefonów wygrała jesteśmy na etapie opracowania projektu regulaminu korzystania z telefonów w szkole, a sam projekt tego dokumentu chcemy poddać pod konsultacje szkolnej społeczności.
klasa ósma, samorządy klasowe, samorząd uczniowski
W tym wyzwaniu zaskakujące jest to, że wszystko sprawnie nam "poszło”.
Drogi Zespole,
Udało Wam się stworzyć działające narzędzie do komunikacji z uczniami, z którego oni korzystają - i to jak! Uczniowie sami przychodzą i się dopytują o pomysły, które trafiły do skrzynki i są spragnieni dalszych dyskusji nad nimi. Z Waszej relacji wynika, że nie musieli długo czekać, ponieważ stworzyliście proces komunikacji, które działa faktycznie sprawnie, szybko i skutecznie. Poddaliście już nawet pod głosowanie pierwsze pomysły uczniów, które były najliczniejsze. Do tego korzystając z nowych technologii – głosowania online i kodu QR. Ekstra!
Wielkie brawa, że zadbaliście także o najważniejsze rzeczy w tworzeniu skrzynki pomysłów, a mianowicie - dobre poinformowanie uczniów o jej utworzeniu oraz stałe okresy sprawdzania skrzynki - dzięki temu uczniowie wiedzą, że skrzynka jest stale sprawdzana i jest sens wrzucać do niej kolejne propozycje. To co jest kluczowe to obustronność komunikacji, o którą mistrzowsko zadbaliście i dzięki temu uczniowie widzą, że ich pomysły są brane pod uwagę na poważnie.
Wasza czerwona skrzynka została dobrze przyjęta przez społeczność szkolną i wierzę, że znajdziecie w niej wiele ciekawych propozycji. Życzę Wam wytrwałości w jej sprawdzaniu i realizowaniu pomysłów!
To Wasza kolejna super relacja, dlatego przyznaję jej taki status. Brawo!
Wasza mentorka
- Zaloguj się aby dodać komentarz.