Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
2. Komunikacja i media - Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie
Jako zespół projektowy zauważyliśmy, że bardzo ważnym elementem pracy SU jest dobry przepływ informacji. Bardzo długo zastanawialiśmy się , jak ulepszyć komunikację między SU a uczniami. Wiedzieliśmy, że dużo dobrego w tym temacie zadziało się rok temu. W szkole pojawiła się tablica informacyjna SU i założono stronę na facebooku. Tablica okazało się strzałem w dziesiątkę, ponieważ z niej uczniowie dowiadują się o wszystkich działaniach podjętych przez SU. Postanowiliśmy zacząć od spotkania i omówienia wszelkich pomysłów. Ze wszystkich propozycji, jakie zrodziły się w naszych głowach i po intensywnej i pełnej emocji dyskusji to stacjonarna i wirtualna skrzynka pomysłów oraz indywidualne konsultacje z zarządem SU w jego siedzibie uznaliśmy za najlepsze formy komunikacji, ze względu na ich różnorodność. Oczywiście zdecydowaliśmy się te pomysły skonsultować z uczniami na lekcjach wychowawczych. Wszystkie okazały się dla naszej społeczności ciekawe. Dużym plusem wg uczniów są różne zaproponowane formy (od anonimowych do bezpośrednich).
- Stacjonarna skrzynka pomysłów została w całości wykonana przez uczniów. Zamieściliśmy ją w rogu tablicy informacyjnej SU. Pomalowaliśmy żywym żółtym kolorem po to, aby z daleka można było ją dostrzec. Nadaliśmy jej też nazwę „Co Ci leży na wątrobie”. Każdy uczeń swobodnie może wrzucać swoje pomysły w dogodnym dla siebie czasie. Skrzynka opróżniana jest raz w tygodniu.
- Odpowiednikiem skrzynki stacjonarnej jest skrzynka wirtualna, czyli prościej mówiąc skrzynka mailowa. Działa na tych samych zasad, co skrzynka powyżej.
- Dzięki temu, że udało nam się fragment przestrzeni szkolnej przeorganizować na potrzeby działalności SU mogliśmy zorganizować raz w tygodniu indywidualne konsultacje. Odbywają się one w każdą środę na I i II przerwie obiadowej.
Z Wszystkich form komunikacji staramy się rzetelnie wywiązywać.
W realizację wyzwania zaangażowane były samorządy klasowe, zarząd SU, chętni uczniowie do wykonania skrzynki, opiekun SU, nauczyciel plastyki.
W realizowaniu wyzwania najtrudniejsze(o dziwo!) okazało się wypromowanie stacjonarnej i wirtualnej skrzynki pomysłów. Ciągle nad tym pracujemy i zachęcamy do korzystania z tej formy komunikacji wszystkich uczniów.
Dzień dobry,
dziękuję za obszerną relację z wykonania zadań związanych w wyzwaniem z obszaru II. W moim odczuciu jej szczególnie mocnymi stronami są:
- staranne i pełne autentyzmu opisanie kolejnych kroków, jakie wykonaliście,
- wskazanie na spójność obecnie podjętych działań z tym, co już wcześniej zostało przez Was zrobione, dzięki czemu mogę dostrzec konsekwentny rozwój Waszej samorządności.
Relacja dowodzi, że pracujecie solidnie i każdy Wasz krok jest przemyślany i skonsultowany. Jestem pod wrażeniem tego, jak często zasięgacie informacji od kolegów i koleżanek. Potrafiliście zaangażować w aktywność wiele podmiotów: samorządy klasowe, zarząd SU, ochotników uczniowskich do wykonania skrzynki, opiekuna SU i nauczyciela plastyki. Moje uznanie budzi także rozmach podjętych działań. Nie ograniczyliście się do jednego rozwiązania, ale uruchomiliście od jednego zamachu kilka kanałów komunikacyjnych: stacjonarną i wirtualną skrzynkę pomysłów oraz cotygodniowe indywidualne konsultacje. Obiecujecie, że uporacie się z koniecznością codziennego obsługiwania tych rozwiązań komunikacyjnych.Trzymam za Was kciuki i dziękuję ponadto za dołączone zdjęcia.
Przyznaję Waszej relacji status SUPER RELACJI i pozdrawiam
Janusz Żmijski
- Zaloguj się aby dodać komentarz.