Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 2 im. Maksymiliana Golisza w Sztumie
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Samorząd Uczniowski zdecydował się spotkać z panią Dyrektor i ustalić sposób komunikacji uczniów z władzami szkoły. Chcieliśmy stworzyć nowy wizureunek szkolnej komunikacji. Żaden z uczniów nie kojarzy gabinetu dyrektora w sposób pozytywny, więc zdecydowalismy się obalić ten stereotyp i zaproponować nowe podejście na drzodze komunikacji uczniów i dyrekcji. Pewnego pięknego popołudnia po umówieniu terminu zjawialiśmy się w gabinecie pani Dyrektor. Zostaliśmy bardzo miło przyjęci i na samym początku usłyszeliśmy słowa pochwały. Pani Dyrektor potraktowała nas jako partnerów do rozmowy. Przedstawiliśmy jej swój roczny plan pracy SU i zaproponowaliśmy różne formy działań na rok szkolny 2019/2020. Z zadaniem poradzilśmy sobie całkowicie sami a opiekun SU towarzyszył nam tylko jako wsparcie. Ustaliliśny wspólnie że samorząd uczniowski będie formą komunikacji mniędzy uczniami a Dyrekcją. Raz w miesiącu mają odbywać się spotkania w gabinecie pani Dyrektor podsumowujące miesiąc pracy w szkole. SU diagnozuje co miesiąc potrzeby uczniów, ich zapytania i wnioski, słucha skarg oraz opracowuje to wszystko na spotkaniach które odbywają się regularnie po zajęciach lekcyjnych. I z tymi wszystkimi zapytaniami umawiamy się na spotkanie do pani Dyrekcji i rozkładamy wszystkie tematy na czynniki pierwsze. Uczniów informujemy w postaci gazetek, postów na facebooku, ogłoszeń na librusie oraz w formie apelu.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania byli zaangażowani nowo przybyli uczniowie do SU, Dyrekcja szkoły oraz v-ce Dyrektorzy.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w tym wszystkim było to, aby przekonać się, że Dyrektor szkoły to przyjazna i życzliwa osoba. Która bardzo wspiera SU i docenia pracę wszystkich uczniów i uczennic na rzecz szkoły.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Uważamy, że sukcesem jest to, iż komunikacja w szkole działa w sposób sprawny i przejrzysty, uczniowie mają zaufanie do SU, a obraz Dyrekcji szkoły zyskał pozytywny wydźwięk.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Zamieszczamy zdjęcie Skrzynki Zaufania do której uczniowie mogą wrzucać wszystkie swoje wnioski i pomysły. Są one przeglądane na bieżąco i traktowane poważnie, dzięki temu widać, że Samorząd Uczniowski jest organem działającym w szkole.

Chcielibyśmy nadmienić, że nasze spotkania odbywają się cyklicznie , dobieramy dzień tak aby każdemu pasował a godziny zawsze popołudniowe, kiedy jesteśmy już po zajęciach tak by nie zarywać lekcji. Tematem naszych spotkań są przeważnie różnego rodzaju akcje, w które chcemy się zaangażować, informujemy o nich dyrekcję szkoły i z uwagą przysłuchujemy się jej zdaniu. Następuje burza mózgów, dyskutujemy, omawiamy tematy. Wyciągamy wnioski i podejmujemy decyzje. Jedną z takich ostatnich akcji było utworzenie kącika książki ze względu na zamkniętą bibliotekę szkolną z powodu spisu rocznego wszystkich książek. aby uczniowie nie zatracili chęci czytania SU postanowił założyć kącik, do którego przybyły książki z domó uczniów, od nauczycieli. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, dlatego warto podtrzymywać zainteresowanie uczniów do czytelnictwa.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Witajcie,

Widzę, że idziecie jak burza! Nie zaczął się grudzień (tzn. kiedy wrzuciliście relację), a Wy już macie zrealizowane dwa wyzwania… Jak tak dalej pójdzie to ja nie wiem co będziecie robić w przyszłym roku.

Cieszę się, że zdecydowaliście się na stałe spotkania z dyrekcją i zrobiliście je jako jedno z pierwszych wyzwań. Dzięki temu jest spora szansa, że podczas realizacji kolejnych zadań uzyskacie dodatkowe wsparcie. Jeszcze dwie rzeczy szczególnie zwróciły moją uwagę i o nich teraz kilka słów. Trudno powiedzieć co zrobiło na mnie większe wrażenie i sprawiło więcej radość: Czy Wasze zadowolenie, że wykonaliście to zadanie zupełnie sami, czy że zmieniliście swój sposób postrzegania gabinetu dyrektora i samej dyrekcji. To dla mnie zdecydowanie dwa największe sukcesy tego wyzwania.

Zanim jednak zaakceptuję Waszą relację, będziemy musieli poczekać przynajmniej do kolejnego spotkania z dyrekcją. W wymaganiach dla tego wyzwania mamy wpisane, że spotkania powinny pozwolić na jakieś zmiany w szkole. W przypadku tego wyzwania zawsze pełny sukces możemy odtrąbić dopiero po jakimś czasie, kiedy przynajmniej kilka spotkań się odbędzie. I wtedy będziecie mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania zawarte w poradniku tzn.
× Jak wyglądają spotkania: co ustaliliście na jednym ze spotkań, jaki był jego przebieg, o czym rozmawialiście, jakie były wnioski lub podjęte decyzje?

Tak więc na razie zaznaczę Wam status do uzupełnienia, żebyście pamiętali, że coś jeszcze trzeba dodać. Przy okazji dopytam, jak ustaliliście terminy spotkań, bo napisaliście „raz w miesiącu”, ale czy za każdym razem umawiacie się na określony dzień, czy np. przyjęliście zasadę powiedzmy ostatni piątek miesiąca?

Pozdrawiam,
Tomek
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dzień dobry,
Dziękuję za uzupełnienie relacji o informacje, o które prosiłem. Bardzo spodobała mi się inicjatywa z kącikiem książek, w trakcie gdy bilioteka była nieczynna. Tak jak wcześniej pisałem, cieszę się, że zdecydowaliście się na spotkania z dyrekcją i że zrealizowaliście je jeszcze pod koinec 2019 r. Do końca roku szkolnego jeszcze 6 spotkań. Sądzę, że dzięki nim, jeszcze niejedną inicjatywę zorganizujecie.
Pozdrawiam,
Tomek