Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 1 im. Generała Stanisława Dąbka w Lubaczowie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Do realizacji drugiego wyznania z obszaru komunikacji i media wybraliśmy za zadnie zorganizowanie stałych spotkań z dyrekcją. Nasz wybór był podyktowany chęcią uczestniczenia w sprawach związanych z życiem szkoły. Nic tak dobrze nie dam nam takich możliwości jak bezpośredni kontakt z dyrekcją.

Nasz dyrektor od początku naszego udziału w projekcie omawiał z nami sprawy związane z projektem. Na samym wstępie obiecał pomoc w realizacji projektowych zdań, zanim stało się to jednym z naszych wyznawań.  Już sam nasz wyjazd do Warszawy omawialiśmy z dyrektorem bardzo dokładnie. Za to że jesteśmy z daleko musieliśmy wyjechać dzień wcześniej, gdyż dotarcie na czas było dla nas nie lada wyzwaniem. Wtedy dyrektor wyszedł z propozycją szybszego wyjazdu i sfinansowania nam dodatkowego noclegu ze szkolnych pieniędzy.  Nasz dyrektor zawsze wykazuje chęć dialogu z Samorządem Uczniowskim i bardzo spodobał mu się pomysł wprowadzenia tych spotkań na stałe. Można więc zaryzykować stwierdzenie iż „wyszło to w praniu”.

Spotkania SU i dyrektora nie mają w naszej szkole stałych terminów. Wynika to z faktu, iż dyrektor to bardzo zapracowana osoba i nigdy nie wiadomo czy w danej chwili znajdzie dla nas czas. Poza tym opiekun SU pracuje w trzech szkołach i także musimy z nim zgrać te terminy. Nie jestem to jednak żaden problem przy dobrej organizacji. Termin jest więc ustalany przez opiekuna SU i dyrektora na bieżąco. Staramy się jednak by był to chociaż jeden dzień w miesiącu lub częściej, jeżeli tego wymaga od sytuacja.

Na spotkaniach omawiać bieżące wydarzenia w szkole, imprezy okolicznościowe, pomysły SU i innych uczniów, szkolne problemy. W  spotkaniach głównie uczestniczą uczniowie SU, dyrektor, opiekunowie, ale także zawsze jesteśmy otwarci na wszystkich uczniów naszej szkoły.

Odbyły się trzy spotkania z dyrektorem.

1. Dnia 12.11.2019 r odbyło się spotkanie w sali numer 8 o godzinie 10.25 dotyczące dyskoteki szkolnej z okazji "Andrzejek" i dyskoteki z okazji przybycia do naszej szkoły uczniów z wymiany z Rumunii.  Na spotkaniu SU wraz z dyrektorem omówił przebieg tych imprez. Dyskoteka odbyła się w klimacie angielsko-języcznych piosenek ze względu na uczniów z wymiany Polsko-Rumuńskiej jaką zawiązaliśmy. Impreza trwała 4 godziny i odbyła się bez jakichkolwiek szkód. Pomysłem uczniów był taniec "belgijka", czyli taniec towarzyski który w bardzo łatwy sposób integruje każdego niezależnie od wieku. Uczniowie z Rumuni byli zdziwieni polskimi piosenkami, które im pokazaliśmy i z wzajemnością. Zabawa Andrzejkowa to jedno z naszych kolejnych projektowych zadań i to dokładnie opiszemy w realizacji kolejnego punktu. 

2. W dniu 14.12.2019 r. o godzinie 10.25 w sali numer 8 w szkole podstawowej nr. 1 odbyło się spotkanie Samorządu Uczniowskiego z dyrektorem szkoły Panem Piotrem Salikiem. Spotkanie odbyło się w celu przekazania pomysłów i potrzeb uczniów naszemu dyrektorowi. W spotkaniu uczestniczyli: Kinga Stopyra -opiekunka samorządu: Monika Kaczor -opiekunka samorządu, Piotr Salik -dyrektor szkoły, Kinga Kinach -przewodnicząca szkolnego samorządu, Natalia Misztal -przedstawiciel samorządu, Sebastian Szyc -przedstawiciel samorządu, Hubert Garus-przedstawiciel samorządu. Podczas spotkania zostały poruszone według uczniów najważniejsze na czas obecne tematy a były one następujące:

  • Zbliżająca się zabawa choinkowa i rzeczy typu technicznego tzn. czy mała sala będzie odpowiednia dla klas 4-8, oraz czy powinniśmy robić zabawę w dwóch terminach dla klas 4-6 i 7-8.
  • Problem uczniów odnoście zamkniętych z jednej strony szkoły wejścia do szatni, oraz drzwi wejściowych ze strony "starego gimnazjum". Pomysł odnośnie stworzenia "kącika ucznia", czyli miejsca gdzie uczniowie mogliby spędzać czas pomiędzy wolnymi lekcjami bądź czas oczekiwania na rodziców. Kącik ten miałby być sfinansowany przez zbiórki różnego rodzaju przykładowo robione przez samorząd uczniowski kiermasze ciast bądź okolicznościowe stoiska z tostami i innymi przekąskami.
  • Zaproponowaliśmy organizacje "wieczorów filmowych", które mają służyć integracji młodzieży.
  • Przedyskutowaliśmy temat organizacji warsztatów dla klas 1-3 odnośnie ekologii, które miałyby polegać na edukacyjnych grach i zabawach wraz z filmami o materiałami edukacyjnymi odnośnie danego tematu.

Dyrektor wykazywał duże zainteresowanie spotkaniem i z chęcią odpowiadał na nasze pytania, sam również dopytywał nas o szczegóły wielu pomysłów. Z powagą słuchaliśmy jego, gdy tłumaczył nam problemy występujące przy następujących projektach i przekazywał nam przydatne informacje przy organizacji tego typu wydarzeń.

3. Dnia 07.01.2020r o godzinie 10.25 w biurze Piotra Salika odbyło się kolejne spotkanie SU z dyrektorem. W spotkaniu brali udział: Piotr Salik- dyrektor, Kinga Stopyra- opiekun, Kinga Kinach- przewodnicząca szkolnego samorządu, Hubert Garus- osoba reprezentująca projekt. Główny zamysłem spotkanie było przedstawienie najczęściej pisanych potrzeb bądź pomysłów uczniów naszej szkoły na gadającej ścianie. „Gadająca ściana” to pomysł, który zaczerpnęliśmy ze Szkoły Demokracji. Jestem to plansza wykonana z kartonu na której każdy uczeń naszej szkoły mógł wypisać swojej pomysły i potrzeby do wprowadzenia w szkole. Tablica była podzielona na kafelki, zawierała krótką instrukcje i były wystawiona w szkole na przełomie listopada i grudnia. Był to okres około dwóch tygodni. Tablica przez tydzień znajdowała się w głównym holu szkoły, później została na kolejny tydzień, przeniesiona na drugą cześć szkoły, aby każdy miał do niej dostęp. Często można było zobaczyć na tablicy takie pomysły jak:

  • odnowa toalet,
  • dodanie papieru i mydła do toalet,
  • zorganizowanie dyskoteki bądź wieczorka filmowego w celu integracyjnym,
  •  częstsze dyskoteki,
  • pozwolenie na korzystanie z telefonów na przerwach itp.

Na tablicy nie brakowało także bardzo głupich i nietrafionych pomysłów, niektórzy uczniowie także nie poszanowali kultury słowa. Jednak takie pomysły ze względu na niedostosowanie się do regulaminu zostały automatycznie odrzucone. Dyrektor przedyskutował z nami możliwości, które mamy na ten moment i przekazał nam inicjatywę odnośnie organizacji wydarzeń okolicznościowych typu np. "dzień pluszaka". Dni takie miały by wyglądać w następujący sposób: dzień taki zostaje ogłoszony np. tydzień wcześniej i osoby spełniające warunek tego dnia otrzymywałyby przywileje z nim związane. Czyli przykładowo, jutro jest dzień dresów więc przychodzę do szkoły w dresach i w zamian za to mam dzień bez pytania. Jest to śmiały pomys,ł lecz może on się sprawdzić.

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

 

W spotkaniu uczestniczyli:

-Kinga Stopyra-opiekunka samorządu

-Monika Kaczor-opiekunka samorządu

-Piotr Salik-dyrektor szkoły

-Kinga Kinach-przewodnicząca szkolnego samorządu

-Natalia Misztal-przedstawiciel samorządu

-Sebsastian Szyc-przedstawiciel samorządu

-Hubert Garus-przedstawiciel samorządu

-Klaudia Lech- przedstawiciel samorządu

W spotkanich z dyrektorem może uczesniczyć także każdy uczeń naszej szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

 

Największym problemem okazały się być zmienne godziny dostępnści obu stron oraz natłok wielu ważnych spraw ze strony dyrektora

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
. Stworzenie stałych spotkań pomiędzy uczniami a dyrektorem.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Miły zespole,
Gratuluję zrealizowania trudnego wyzwania, czyli ustalenia stałych spotkań z dyrekcją. Wiem z doświadczenia, że nie jest to łatwe, ponieważ dyrektorzy to bardzo zajęte osoby. Wam udało się wpisać w kalendarz Waszego dyrektora i jak wynika z Waszej relacji odbyliście już 3 spotkania!

Wrażenie robi ilość tematów i pomysłów jakie zdążyliście omówić na spotkaniach z dyrektorem. Jeden  z nich już zrealizowaliście (zabawa Andrzejkowa), a kolejne są bardzo poważnie rozważane lub przechodzą na etap realizacji. Bardzo mi się podoba, że do spotkań z dyrekcją jesteście zawsze przygotowani. Przychodzicie z konkretnymi pomysłami oraz potrzebami uczniów i uczennic, które wcześniej zbadaliście. Zastosowanie gadającej ściany w celu poznania opinii, potrzeb waszej społeczności szkolnej to strzał w dziesiątkę. 

Mam pełne przekonanie, że praktyka regularnych spotkań, którą właśnie rozpoczęliście przyniesie Wam dużo korzyści, a tak naprawdę już zaczęła przynosić. Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować udanej inicjatywy i życzyć powodzenia oraz satysfakcji przy okazji kolejnych spotkań i realizacji następnych wyzwań i inicjatyw.

Uważam , że było to Super działanie i  jest to Super Relacja, zatem taki status jej przyznaję. Brawo WY!

Z pozdrowieniami
Wasza mentorka