Obrazek użytkownika I Liceum Ogólnokształcące w Głownie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Przypomniały nam się wtedy pomysły uczniów o grupie przeznaczonej dla nich. To właściwie oni zainspirowali nas do tego pomysłu, stwierdziliśmy, że jest to idealne działanie w obszarze "Komunikacja i Media" - Utworzyliśmy nowy środek przekazu informacji - Forum uczniowskie na Facebook`u. Porozmawialiśmy z Panią Dyrektor, czy byłaby w ogole taka możłiwość i poparła nasz pomysł. Uczniom brakowało miejsca gdzie mogliby się o coś zapytać, czy coś ogłosić. Teraz to żaden problem! Przed feriami uczniowie z naszej szkoły utworzyli regulamin grupy, który jest bardzo ważny. Został on w pełni zakceptowany przez Panią  Dyrektor, więc nie pozostało nam nic innego do zrobienia, niż samo utworzenie tego forum.
Nie była to najtrudniejsza rzecz, więc nasi administradorzy bez problemu dali sobie z tym radę. Zaczęli oni zapraszać uczniów, którzy następnie zapraszali swoich znajomych z klas. Nasze forum zaczęło robić się coraz popularniejsze wśród naszych kolegów i koleżanek. W ciągu 2 godzin mieliśmy porównywalne zasięgi do naszej oficjalnej strony szkoły, a do końca dnia w którym zalożyliśmy tą grupę mieliśmy już 100 członków! Powoli zaczęły się pojawiać posty, każdy z nich oczywiście przeszedł przez ręce, a raczej oczy administracji. Były one zgodne z reuglaminem, więc zostały zaakceptowane. Jest to dobry przekaźnik informacji, którego nam brakowało. Strona szkoły, jest to formalny środek, a my potrzebowaliśmy takiego, na którym nie musimy się bać, że nie wypada nam czegoś wstawić, na przykład, na oficjalnej stronie szkoły nie spytamy o coś takiego jak chociażby o możliwość np.: Odkupienia książek od kolegów ze starszych klas. Nasze forum jest do tego idealne, teraz możemy szybciej przekazywać sobie informacje
dotyczące spraw szkolnych, ogłosze, konkursów czy wyjazdów. Jest to również miejsce, gdzie możemy śmiało się o coś zapytać, ale także napisać miłą rzecz lub wstawić coś śmiesznego na umilenie wszystkim dnia 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania byli włączeni chętni uczniowie, którzy zgodzili się na objęcie stanowiska moderatora grupy, co pozwoliło im na pomoc w dopracowywaniu naszego forum.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Jak już wcześniej wspominaliśmy, wszystkie posty bez wykątku są sprawdzane przez administrację, aby nie były wstawiane wpisy obraźliwe lub wulgarne. Jeśli nie będą zgodne z regulaminem, będą usuwane. Aktualnie stworzenie grupy nie sprawiło nam żadnego problemu, ale z czasem gdy zwiększy się aktywność na grupie, do sprawdzenia będzie dużo więcej postów, a co za tym idzie więcej pracy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
31.01.2020 odbyło się w naszej szkole podsumowanie 1 Półrocza roku szkolnego 2019/20 podczas którego zostały przypomniane działania i zamysł szkoły demokracji. Przedstawiliśmy dotychczasowe zadanie jakim jest nasze forum i jak działa, uczniowie przekazują nam że utworzenie takowej grupy było dobrą decyzją i cieszą się że mają decydujące zdanie w naszej szkole.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzień dobry,

dziękuję za relację. Opisaliście różne aspekty podjętych działań posługując się zrozumiałym językiem i ujmując najważniejsze zagadnienia. Jest w niej komunikatywnie sformułowany opis procesu realizacji wyzwania. Poprzedziliście go "zajawką" wskazującą na istnienie przestrzeni informacyjnej, w jakiej żyją dziś młodzi ludzie, a od której szkoły zwykle trzymają się na dystans, widząc w niej raczej zagrożenie niż szansę.

Wasze działanie miało na celu stworzenie lokalnego medium społecznościowego przeznaczonego dla SU. Są informacje o tym, w jaki sposób Wasz uczniowski Facebook działa w praktyce. Mogę domyślić się, na jakich zasadach mogą korzystać z niego uczniowie i uczennice- wystarczy, że się zalogują i zaakceptują regulamin- czyż nie? Zauważacie, że najtrudniejszą rolę w tym procesie biorą na siebie administratorzy, którzy muszą dbać o przestrzeganie regulaminu. Zaciekawiło mnie, ilu ich jest i czy dostają od reszty zespołu odpowiednie wsparcie- to jest niewątpliwie kluczowy element nowego szkolnego medium.

Podajecie przykłady kategorii wiadomości, jakie się pojawiają lub (Waszym zdaniem) będą pojawiały na Facebooku: handel używanymi podręcznikami, różne sprawy szkolne, ogłoszenia o konkursach czy wyjazdach. "Jest to również miejsce, gdzie możemy śmiało się o coś zapytać, ale także napisać miłą rzecz lub wstawić coś śmiesznego na umilenie wszystkim dnia". Super, oby tak było :-)

Czytając Wasze wypowiedzi odniosłem wrażenie, że działacie po prostu w interesie kolegów i koleżanek, a nie dla pochwał czy nagród. Dostrzegacie coś, co mogłoby się wydarzyć, po czym pojawia się pomysł, którego realizacja przyczyni się do polepszenia komunikacji pomiędzy uczniami i uczennicami Waszej szkoły. Robicie następnie to, co trzeba zrobić i uczniowski Facebook zaczyna działać. Tak działają najlepsze zespoły zarządzające najlepszymi ludzkimi wspólnotami: bez rozgłosu i fajerwerków rozwiązują problemy, wypełniając społeczne i technologiczne luki i czyniąc codzienne życie ciekawszym oraz znośniejszym. Szkoda jedynie, że nie napisaliście o tym, jak poinformowaliście uczniów i uczennice o możliwości korzystania z nowego medium i warunkach, jakie muszą spełnić, ale wnioskując z ilości zalogowanych, wieści rozniosły się szybko i szeroko.

Reasumując: rekomenduję Wasze sprawozdanie jako SUPER RELACJĘ.

:-) Janusz Żmijski