Obrazek użytkownika Zespół Szkół nr 2 im. Bolesława III Krzywoustego w Kołobrzegu
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO: Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.
Data ostatnich wyborów: 
środa, Września 25, 2019
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wybory do SU w naszej szkole odbyły się na początku roku szkolnego. Zaraz na początku roku szkolnego władze SU wybrały dwie osoby do uczniowskiej komisji wyborczej SU.

Samorządy klasowe wytypowały swoich przedstawicieli oraz chętnych kandydatów do zarządu. Chętni uczniowie do władz samorządu zgłaszali swoje kandydatury do komisji wyborczej lub opiekuna SU. Na kandydata mógł zgłosić się każdy uczeń, niezależnie od klasy, ocen z przedmiotów czy zachowania.

W 3 tygodniu września 2019r. po zebraniu wszystkich kandydatur ogłoszono rozpoczęcie kampanii wyborczej do zarządu SU. Kampania promocyjna kandydatów polegała na wyświetlaniu ich wizerunku i programu wyborczego oraz zachęcania do głosowania na telebimie szkolnym oraz na stronie internetowej (facebook, instagram), jeden kandydat rozdawał ulotki o swoim programie wyborczym. Wszyscy uczniowie mieli mozliwość zapoznania się z programem potencjalnych członków władz samorządu uczniowskiego 2019/2020.

Głosowanie odbyło się 25, 26 i 28 września 2019r. Uczniowie wypełniali karty do głosowania i wrzucali je do urny wyborczej. Odbywało się to w specjalnie wydzielonym miejscu korytarza na parterze szkoly, zapewniona była równość, tajność, powszechność i bezpośredniość. Po zakończeniu wyborów, głosy były liczone przez komisję wyborczą w składzie- dwie uczennice i Opiekun SU.

Kandydowało 10 osób sposród których wybrano 8. Stanowiska, kóre zajmują to: przewodniczący SU, dwóch zastępców, przewodniczący sekcji: chrytatywnej, porządkowo-technicznej, kulturalnej, fotograficzno-filmowej; sekretarz SU. Wybory miały charakter demokratyczny tzn. Każy uczeń mógł oddać jeden głos na swojego kandydata, niezależnie od wieku, profilu zawodowego czy oceny z zachowania. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W zadaniu brało udział 4 uczniów z różnych klas (z samorządów klasowych)- przygotowanie prezntacji, kart wyborczych, punktu wyborczego, podliczania głosów. Fotorelację jak przy większości szkolnych imprez robił jeden z nauczycieli, pasjonujacy się fotografowaniem. Nad wyborami czuwał opiekun SU.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszą częscią tego zadania było zgromadzenie wszystkich uczniów w szkole, ponieważ jesteśmy szkołą zawodową i uczęszczamy na praktyki w różne dni. Jednak udało się zrealizować działanie dzięki prowadzeniu wyborów przez parę dni. W wyborach wzięło udział 354 uczniów, czyli aż 70,9% spośród wszystkich w naszej szkole.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest to, że mamy super zgraną ekipę. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Regulamin su .pdf (688KB)
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://zsmkolobrzeg.finn.pl/res/serwisy/pliki/18843265?version=1.0
Dodatkowe informacje: 

W związku z tym, ze dodaliśmy do naszego Regulaminu SU Ordynację Wyborczą dostosowaliśmy nasz regulamin do obecnych demokratycznych zasad jakie panują w naszej szkole od kilku lat. Ponad połową głosów wszystkich uczniów w szkole został zatwierdzony nowy regulamin.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drodzy uczniowie,

Dziękuję za zamieszczenie relacji z wyborów. Cieszę się, że napisaliście również o tym, co działo się przed samym głosowaniem tzn. jak przebiegało zbieranie kandydatur i jak wyglądała ich promocja. Bardzo spodobał mi się pomysł tygodniowego głosowania, jak rozumiem był on podyktowany specyfiką Waszej szkoły, tzn. praktykami zawodowymi w różne dni. Myślę, że w ten sposób idealnie odpowiedzieliście na największą trudność, o której napisaliście tzn. zgromadzenie uczniów w jednym miejscu – Gratuluję!
Zanim jednak będę mógł w pełni odnieść się do Waszej pracy potrzebuję nieco więcej szczegółów. W przewodniku do programu prosiliśmy, abyście w relacji z tego zadania zawarli:
× Zamieśćcie link do ordynacji wyborczej (regulaminu samorządu), czyli dokumentu zawierającego zasady głosowania.
× Kiedy odbyły się wybory? Ile osób głosowało i jaka była frekwencja? Jeśli braliście udział w akcji Samorządy Mają Głos, umieśćcie na platformie link do relacji z głosowania

Bez tego, a w szczególności bez możliwości zapoznania się z regulaminem, nie mogę zaakceptować wyzwania. Proszę zatem o uzupełnienie.

Pozdrawiam,
Tomasz

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Komentarz po poprawce

Droga Grupo,

Dziękuję za uzupełnienie informacji na temat frekwencji, która nawiasem mówiąc robi wrażenie. Zważywszy, że nie ma dnia, kiedy wszystkie specjalizacje są w szkole, to duży sykces! Zapoznałem się z Waszym regulaminem i niestety nie znalazłem tam szczegółowych informacji nt ordynacji wyborczej. Po spotkaniu z Wami mam przekonanie, że wybory najprawdopodobniej odbyły się zogdnie z demokratycznymi zasadami, a ordynacja funkcjonowała w Waszej szkole w formie prawa zwyczajowego. Niemniej jednak, aby zaakceptować wyzwanie, proszę Was o stworzenie pisemnej wersji zasad, według których samorząd uczniowski wybiera swoich przedstawicieli. Myślę, że jedną z niezbęnych cech demokratycznych wyborów jest to, aby odbywały się według jasnych regół, których nie można w każdej chwili zmienić. Dlatego proszę o dodanie rozdziału poświęconego ordynacji wyboczej do Waszego regulaminu SU

Pozdrawiam,

Tomasz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Komentarz po zamieszczeniu zaktualizowaniu regulaminu

Droga grupo,

Jestem pod wrażeniem! Prosiłem jedynie o dodanie i sformalizowanie kwestii związanych z ordynacją wyborczą, tymczasem widzę, że odświeżyliście cały regulamin. W zasadzie to zrobiliście dwa zadania w jednym - Gratuluję. Z ciekawości przeczytałem całą treść i myślę, że znajdują się tam absolutnie wszystkie kwestie, które powinny się tam znaleźć. Mam nadzieję, że nowy regulamin będzie Wam dobrze służył i korzystnie wypłynie na samorządność w Waszej szkole.

Pozdraiwam,
Tomasz