Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 2 im. Maksymiliana Golisza w Sztumie
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Data ostatnich wyborów: 
piątek, Października 11, 2019
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Dnia 7 października 2019 roku odbyła się w naszej szkole demokratyczna debata przedwyborcza do Samorządu Uczniowskiego. Łącznie z klas 4-8 szkoły podstawowej startowało 13 osób, w tym 12 dziewcząt i 1 chłopiec. Każdy z kandydatów oraz kandydatek zaprezentował przed całą społecznością uczniowską oraz nauczycielami swój program wyborczy oraz wzięli udział w debacie przedwyborczej. W spotkaniu brała również udział dyrekcja szkoły. Uczniowie mieli okazję zadać kandydatom nurtujące ich pytania i uzyskać na nie odpowiedzi. Większość uczniów przygotowała sobie pytania, które były bardzo wartościowe i ciekawe. Kandydaci świetnie sobie z nimi poradzili i rozwiali wszelkie wątpliwości co do swojej kandydatury. 

O debacie przedwyborczej poinformowaliśmy całą społeczność uczniowską na kilka sposobów : przez facebooka, poprzez plakaty rozwieszone po całej szkole, poprzez ogłoszenie w formie ustnej każdej klasy na lekcjach i oczywiście poprzez pocztę pantoflową przekazywaną przez ucznia do ucznia.

Wybraliśmy temat debaty : Dobry kandydat do SU - co to znaczy ?

Typ debaty : u nas była to debata plenarna

W klasach 4-8 naszej szkoły mamy około 480 uczniów dlatego myśleliśmy, że może zgłosi się większa liczba chętnych , liczba 13 nas satysfakcjonuje ale szczerze powiedziawszy liczyliśmy na 20.

Wątki w trakcie debaty, które padły :

sklepik szkolny

radiowęzeł, muzyka na przerwach

automat z żywnością i napojami

punkty dodatnie i ujemne za zachowanie - zmiany w Węwnątrzszkolnych zsadach oceniania

Ekologia na co dzień

segregowanie śmieci

Uczniowie świetnie poradzili sobie z tymi wyzwaniami, z chęcią odpowiadali na pytania i potrafili sobie z nimi poradzić. Dyskusja była bardzo owocna. Na chwilę obecną uważamy, że Samorząd Uczniowski działa bardzo prężśnie i aktywnie , ogranizujemy szkolne imprezy związane z kalendarzem imprez szkolnych, bierzemy udział w projektach, bierzemy udział w posiedzeniach RP, przygotowaliśmy projekt punktów dodatnich i ujemnych z zachowania jako zmiany WSO zachowania, organizujemy spotkania SU z dyrekcją , która jest nam bardzo przychylna. w styczniu w szkole pojawi się automat ze zdrową żywnością i napojami, teraz planujemy wprowadzić muzykę na przerwach, i zakładamy kącik książki aby rozpropagować czytelnictwo wśród uczniów. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania spoza zespołu projektowego zaangażowali się także uczniowie z klas siódmych i ósmych . Debatę z kandydatkami oraz kandydatami do SU zorganizowało w sumie 15 osób.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realizacji zadania było zachęcenie jak największej ilości uczniów do startowania w wyborach do SU. Uczniowie uciekają od zaangażowania i jakiejkolwiek aktywności na rzec innych osób.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Wszyscy uczniowie przygotowali się , wzięli aktywny udział, zaprezentowali ciekawe programy wyborcze, w które zaangażowali się także rodzice kandydatów. Nauczyciele byli pod wrażeniem debaty oraz organizacji całego przedsięwzięcia. Najważniejsze jest to że spotkanie podobało się większości uczniów naszej szkoły.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Protokol.doc (186KB)
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=792925941162794&id=149202898868438
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=791467524641969&id=149202898868438
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=792991611156227&id=149202898868438
Dodatkowe informacje: 

Dziękujemy za wspaniały komentarz i piękne słowa skierowane do nas. Bardzo nas to ucieszyło i zmotywowało.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo!

Dziękuję za przesłaną relację. Na wstępie chciałem powiedzieć, że wśród szkół z którymi w tym roku współpracuję jesteście pierwszą, która zrealizowała wyzwanie i zamieściła relację, tak więc gratuluję!

Oglądam zdjęcia, czytam relację na fecebooku i odnoszę wrażenie, że osiągnęliście niewątpliwy sukces organizując debatę przedwyborczą. Bardzo cenne, że w spotkaniu wzięła udział cała społeczność szkolna wraz z nauczycielami i dyrekcją. Myślę, że to dodatkowo podniosło rangę całego wydarzenia. Kolejną ważną sprawą, o którą zadbaliście, było umożliwienie zadawania pytań kandydatom, z czego uczniowie chętnie i licznie skorzystali. Zwróciłem również uwagę, że w organizację debaty zaangażowaliście osoby z poza grupy projektowej, co jest zawsze bardzo pożądane w programie „Szkoła Demokracji”.

Mam silne przekonanie, że zrealizowaliście debatę przedwyborczą dokładnie tak, jak życzyłbym sobie w każdej szkole. Niemniej jednak w Waszej relacji zabrakło kilku istotnych szczegółów, o które prosiliśmy w podręczniku. To nie znaczy, że ich nie było, ale w relacji powinny się znaleźć i nawet jeśli wszystko zrobiliście jak należy, to zanim zaakceptuję wyzwanie, poproszę Was o uzupełnienie:
× Jak poinformowaliście uczniów i uczennice o debacie?

Widziałem, że była komunikacja przez Facebooka, napiszcie o tym w treści relacji i ewentualnie dopiszcie jak jeszcze informowaliście o debacie

× Jaki rodzaj i temat debaty wybraliście? Dlaczego?

Jeśli dobrze zrozumiałem, przyjęliście formułę, że każdy kandydat przedstawia swój program, a potem są pytania od uczniów? Jeśli tak, to dopiszcie jeszcze dlaczego zdecydowaliście się akurat na taki wariant.

× Jakie pytania i wątki zostały poruszone? Czy padły jakieś nowe, ciekawe pomysły?

Tutaj ograniczyliście się do sformułowania, że pytania były wartościowe i ciekawe i że kandydaci świetnie sobie z nimi poradzili. Powiem szczerze, że rozbudziliście tym samym moją ciekawość. Tym bardziej, że napisaliście później o wrażeniu jakie wywarliście na nauczycielach. Też tak chcę :P

Napisaliście, że największą trudność sprawiło Wam zachęcenie uczniów do kandydowania. Nie wiem z jakiego etapu startowaliście ale ostatecznie liczba 13 osób robi wrażenie. Z resztą tak jak i całe wyzwanie, które jak myślę przeprowadziliście wzorowo. Z resztą sami o tym napisaliście uznając za największy sukces pozytywny wydźwięk zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów. A zatem nie pozostaje Wam nic innego jak uzupełnić Waszą relację szczegółami, o które prosiłem i utwierdzić mnie w przekonaniu, że wykonaliście doskonałą pracę.

Pozdrawiam i trzymam kciuku przy kolejnych wyzwaniach!

Tomasz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Drodzy!

Dziękuję za szybką odpowiedź i uzupełnienie relacji o szczegóły, o które prosiłem. Moje przypuszczenia się potwierdziły tzn. zrealizowaliście wyzwanie wzorowo. Dodatkowo spodobało mi się, że poinformowaliście społeczność szkolną o debacie wykorzystując różne kanały komunikacji tj. facebook/plakaty/"ogłoszenia parafialne klasowe, czy pocztę pantoflową :) Wygląda na to, że działacie bardzo prężnie i macie w szkole dobry klimat do działania jestem niezwykle ciekawy Waszych kolejnych wyzwań i relacji.

Pozdrawiam,

Tomek